Hoe zit het nu precies met ''de draagkracht'' van een pony? De lengte lijkt me dan weer meer belangrijk voor het zicht maar hoe zwaar mag een ruiter zijn om een op een bepaalde (stok)maat pony te rijden (b-c-d-e pony)?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hoe zit het nu precies met ''de draagkracht'' van een pony? De lengte lijkt me dan weer meer belangrijk voor het zicht maar hoe zwaar mag een ruiter zijn om een op een bepaalde (stok)maat pony te rijden (b-c-d-e pony)?
Waterkippie schreef:maarja vind niet dat je dat heel erg globaal kan weergeven want echt erlk ras is anders.. maar een arabiertje van 1.45 kan veel minder dragen dan een fjord van 1.45..
Bij mij staat nu een arabiertje van 2 jaar, zijn stokmaat lijkt me nog niet veel meer als 1.40 Geen idee hoeveel hij nog zal groeien maar momenteel lijkt het mij niet aannemelijk dat zijn eigenares er over een jaartje of 1,5 a 2 op kan rijden
Bij dit soort gevallen weet ik nou nooit wat wel en niet kan
) met een stokmaat van 1.55. Zelf ben ik 1.70 en weeg ik zo'n 65 kilo. Zou dit wel kunnen dan of is dat toch een beetje aan de kleine kant
?