Ik had een vraagje (jah natuurlijk, daarom open je een topic
.. Het zit zo, wij zijn aan het uitkijken naar bouwgrond, we hebben een leuk stuk gevonden met achteraan bijna 14 are landbouwgrond. De bouwgrond ligt nog geen kilometer verder dan waar mijn paard nu gestald staat. Hij staat 24/7 buiten, een ideaal plekje, zeker lente/zomer/ herfst. Enkel in de winter als er veel sneeuw ligt komt ie niet buiten, de staleigenaar wil geen risico's nemen en zet ze dus op stal. Ik ga dus 's winters zo vaak mogelijk om hem buiten te laten. Dan sta ik daar minimum 2u per dag te verkleumen in de sneeuw zodat mijn beestje zijn loopje krijgt
. Nu was ik plannen aan het uitwerken in mijn hoofd om misschien op die 14 are landbouwgrond een soort piste/ paddock aan te leggen van zo'n 20m op 30m en de rest gebruiken voor weide, stalletje, verharding. Dus 6 are 'piste' en 8 are rest. Die piste zou ik dan in de zomer kunnen gebruiken als ik zin heb, want dan zou ik hem gewoon laten staan op het massa's grote land waar hij nu staat, en in de winter hem naar huis brengen. Mij leek dat beter omdat hij dan toch in de winter zou buitenkomen, hij zou dan mijn verantwoordelijkheid zijn.
Qua eenzaamheid heb ik ook al liggen denken, de staleigenaar heeft zelf een shetje dat goede maatjes is met mijn paard en ik zou dan vragen hem 's winters mogen mee te nemen op mijn kosten en dan beide terug gaan wanneer het weer lente is.
Je merkt het al, ik ben een nadenker en planner en begin niet onbezonnen. Hoe kijken jullie naar dit idee?
Mocht het trouwens toch blijken dat het geen goed plan is hoeven we die landbouwgrond er niet bij te kopen, dan blijft het gewoon de bouwgrond.
Bedankt!