Tigra_ schreef:Denk dat je eerst bij de gemeente eens moet gaan uitzoeken of je er wel een stalletje op mag bouwen, als dat niet mag dan houdt het vrij snel op ben ik bang in sommige gemeentes zijn ze erg streng en mag je helemaal niets weg zetten dus ook geen container of iets dergelijks.
Voor de rest klinkt het natuurlijk wel fijn maar je zult er wel de tijd voor moeten hebben natuurlijk je moet altijd zelf naar de paarden of je zou iemand achter de hand hebben voor het geval je zelf ziek bent of als je laat bent vanuit het werk want ik neem aan dat daar geen stroom ligt en in de winter heb je korte dagen dus dat is ook iets om rekening mee te houden ook of je meerdere keren per dag kunt om ze te voorzien van hooi.
Stroom is makkelijk te voorzien als je werkt met van die stroomkabels die tegen water kunnen (gebruiken ze in de bouw)
stromend water is ook makkelijk te voorzien door een tuinslang te leggen en aan te sluiten op een kraantje
anders heb je ook de mogelijkheid om van die grote 1000 liter vaten te zetten, en de bovenkant open te maken met een net erover, heb je ook mogelijkheid om een bak te voorzien van vers water, en wordt bijgevuld door de regen.
Uiteraard wel navragen of je een vergunning hebt.
Voor dagen dat je ziek bent, als de stal een dag of twee niet gemest wordt, maar er enkel wat stro bijgegooid wordt, zal het paard er niet onder lijden, hoef je dus enkel iemand te regelen die zijn bakje krachtvoer geeft, en een plak stro en hooi in de stal gooit, en hij kan er ook weer tegenaan, zeker als hij overdag buiten staat.
als je buiten een verharde voederplek maakt, met een hooiruif waar zon grote baal hooi in kan, ben je ook gemakkelijk voor een halve week of een week...
kwa het ziek zijn zou ik me niet echt zorgen over maken, bij een gewone griep kun je wel twee maal daags naar buiten om zen voer te geven, en als het ernstiger is, dan valt er wel iemand in of kun je bellen naar de stalbaas om hem op te halen en weer in volpension te zetten.
ik zou het zeker doen, je hebt dan alle keus ivm met je paard, en alle faciliteiten dat je wilt.
Wel zorgen dat je een deftige paddock kan aanleggen, een stuk van pakweg 20*40 wordt heel gauw blubber, en als je van die houtsnippers gooit wordt het enkel maar erger helaas...