Ik heb een haflinger die normaal altijd buiten staat. Soms een wei met een stal.
Maar nu voor de winter gaan ze stukjes wei maken met een stal of onderdak zodat alle paarden een beetje buiten & binnen kunnen. Nu moet ik wel nog even wachten op een stukje, maar het is ondertussen wel al heel slecht weer geweest en ze staat dus echt wel in de modder. Ik mocht kiezen, ofterwel nog even laten staan op de modder, met kans op mok of iets anders. Ofterwel nu nog even in een stal zetten maar wel vast. Dus ze kan niet draaien, maar wel liggen, drinken, eten & ze staat op stro.
Je moet ook weten dat ik enkel woeensdag, zaterdag en zondag kan gaan en ze dan pas los kan (niet alleen rijden! ze mag rondlopen & soms neem ik ze voor grondwerk of iets anders...) Maandag, dinsdag, donderdag & vrijdag(als het wat goed weer is) wordt ze meestal losgelaten samen met de andere paarden en mag ze lopen en doen wat ze wil. Soms 2 uur, soms een hele dag... Soms niet...
Maar moet ik nu kiezen voor die koude modder met kans op iets voor een korte tijd, of voor de stal waar ze niet kan draaien of lopen...
Nu staat ze al een week in die stal en is ze altijd behalve dinsdag niet buiten geweest, de andere dagen heel de dag.
Wat zouden jullie kiezen?