Hoeveel hiervoor betalen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Hoeveel hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:22

Ik heb de mogelijkheid om een stuk grond van iets minder dan een hectare groot te huren.
Provincie Zuid-Holland. Schuilstal aanwezig (alleen te laag voor mijn paard :+).

Omheining moet verbetert worden want die bestaat grotendeels uit prikkeldraad. Verder (afgezien van wat rommel en onkruid in de wei) is het in principe klaar om paarden op te zetten.

De eigenaar van de grond heeft gevraagd of ik een voorstel voor een huurprijs wil doen. Maar ik heb echt géén idee... :D

Help!?

kehdra

Re: Hoeveel hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:24

Moet je zelf zorgen voor het opknappen?
is er water en stroom?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:27

kehdra schreef:
Moet je zelf zorgen voor het opknappen?

Yep.
Citaat:
is er water en stroom?

Afgezien van een automatische drinkbak: nope.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:27

Gaat hij de nieuwe omheining betalen of moet jij dat doen?
Ik zal gewoon een beetje laag beginnen,je kunt niet meer omlaag altijd nog omhoog.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:31

Ik ga dat doen.

En wat is laag? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:34

Dani_ schreef:
Ik ga dat doen.

En wat is laag? :+

Geen idee,
een euro of 50 is erg laag,
voor een euro of 80 p/m heb je volgens mij een goede deal!
maar zo heel veel verstand heb ik er niet van :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-10 19:42, in het totaal 3 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:36

Ga er maar vanuit dat je het niet voor minder dan € 100,- kan gaan huren. Wij betalen voor een kaal weiland (Half hectare) zonder ook maar iets erop € 100,- per paard.
Dan hebben we alles zelf geregeld. Stallen, omheining, water, stroom, etc.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:50

@HorseTopShop: per maand? En hoezo moet je per paard betalen? Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje raar. Ik ga gewoon een vaste prijs betalen en dan mag ik zelf zien wat ik ermee doe en hoe veel paarden ik erop zet.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:55

ik zou ook beginnen met 50... maar t ligt ook heel erg aan de kwaliteit van de grond enzo... van de gemeente uit krijg je soms braakliggend land voor 15 tot 30 euro in de maand... relatief goedkoop dus...

Begin iig bij 50, hoger kan dan altijd nog..

je hebt idd plekken waar je per paard betaald, maar meestal omdat de eigenaar daar de dingen bijhoud en hij gewoon een wei heeft waar hij meerdere mensen op wilt hebben... net als stalling... als jij een weide huurt die je zelf moet bijhouden en opknappen is het normaal gesproken gewoon per maand en ongeacht of je er nu 1 of 5 paarden inzet

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:56

Ik zou er zeker niet veel voor betalen, 40 euro vind ik dan zelfs al duur.
Ik sta op een stalling die redelijk goed is en betaal daar 155 voor een E-pony en daar naast kan ik zelfs stallen waar ik haar voor een hele kleine vergoeding en bij sommige zelfs gratis kan stallen maar dan heb ik natuurlijk ook minder faciliteiten.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 20:04

Tjee, jullie zijn wel gierig zeg :D :D

Ben even in vergelijkbare topics aan het kijken, maar veel mensen betalen al gauw zo'n € 1000,- per jaar...
Hmmmmmmmmm twijfel twijfel...

@Alexandra: oké, dat begrijp ik. Maar da's nu net wat ik niet wil. Wil eindelijk wel eens zelf de dienst uitmaken ;)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:06

Ja ik heb ook ergens gehoord dat iemand 1 hectare voor 1250 ongeveer per jaar betaald... dus per maand dan ongeveer 100 euro,

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:07

we betalen hier 300-400 euro per jaar.
Hectare prijs! incl mestrechten.

De mestrechten kan je dan tenminste zelf benutten. Grond zonder mestrechten betalen we bijna niets voor.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:07

Hoe nat is het? Wat is de grondsoort? Klei, veen, zand?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:09

Een boer verdient op een hectare grond, een dikke 1000 euro per jaar als hij er mais op zaait, dus ik zou iets daar boven gaan zitten, 100 euro per maand of zo :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 20:17

HippoLogic schreef:
Hoe nat is het? Wat is de grondsoort? Klei, veen, zand?

Kleigrond. Helaas...
Ik kon er vandaag wel gewoon op mijn schoenen lopen, maar dat komt omdat het niet overbelopen wordt (er lopen vijf shetjes op nu) en dat wil ik dan ook zo houden, plus een aantal delen verharden.
Hoezo? Maakt dit uit voor de prijs?

@Peerke: thanks!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:18

Peerke_ schreef:
Een boer verdient op een hectare grond, een dikke 1000 euro per jaar als hij er mais op zaait, dus ik zou iets daar boven gaan zitten, 100 euro per maand of zo :)

bouwland en grasland zijn verschillende dingen!

Grasland is het vaak niets voor niets. Of te nat of te klein of andere oorzaken. Grasland is altijd goedkoper dan Bouwland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:23

hier (eindhoven) betaal je ong. 50-80 euro permaand. Dit zijn wel stukken in een dorp tegen eindhoven aan. Alles moet zelf geregeld worden. En geen stroom of electriciteit aanwezig

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:54

robert45 schreef:

De mestrechten kan je dan tenminste zelf benutten. Grond zonder mestrechten betalen we bijna niets voor.

Hier in friesland is de prijs 600 euro per jaar inclusief mestrechten. Prijs gehoord van een boer, wat hij er voor moest betalen bij een andere boer. Al 2 jaar geleden, kan nu mogelijk hoger liggen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:58

Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat dit de randstad is he....is alles veel duurder!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:05

joyce B schreef:
robert45 schreef:

Hier in friesland is de prijs 600 euro per jaar inclusief mestrechten. Prijs gehoord van een boer, wat hij er voor moest betalen bij een andere boer. Al 2 jaar geleden, kan nu mogelijk hoger liggen.

in friesland heb je betere grond over het algemeen. Ook zitten er natuurlijk nog veel veehouders die ook grond nodig hebben. Dit stuwt automatisch de prijs.

Als je 10 hectare aaneengesloten hebt kost dat gewoon meer dan 10 losse stukken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:09

Roselie schreef:
Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat dit de randstad is he....is alles veel duurder!

Ja idd, betaal je in andere delen van het land 150 per maand aan een goede pensionstal dan is dat hier al snel het dubbele. Verder denk ik dat 100 pm zeer redelijk is voor het land.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:16

robert45 schreef:
joyce B schreef:

in friesland heb je betere grond over het algemeen. Ook zitten er natuurlijk nog veel veehouders die ook grond nodig hebben. Dit stuwt automatisch de prijs.

Als je 10 hectare aaneengesloten hebt kost dat gewoon meer dan 10 losse stukken.

hmmm, ik betwijfel of wij betere grond hebben :P Is misschien regiogebonden?
In Groningen is naast zandgrondgebieden, goed vruchtbare kleigrond, en toen ik eind september naar Uithuizermeeden en Pieterburen reed, liepen bijna overal de paarden nog op het land, wat er droog en stevig uit zag, terwijl bij ons het land zo nat was dat ze alles vertrapten en ze op het zand moesten staan. (veengebied met leem of zandkoppen) In Friesland heb je ook verschillen in bodem.Zand, Klei, Veen...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 21:22

Roselie schreef:

Precies... Verbaas me er nog dagelijks over ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:35

Dani_ schreef:
@HorseTopShop: per maand? En hoezo moet je per paard betalen? Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje raar. Ik ga gewoon een vaste prijs betalen en dan mag ik zelf zien wat ik ermee doe en hoe veel paarden ik erop zet.

Ik heb er zelf voor gekozen om per maand te betalen. Dan is het niet in 1 keer zo'n groot bedrag dat ik kwijt ben, maar maandelijks een beetje.
Hier in de omgeving is het normaal dat je per paard betaald i.p.v. per stuk land.