Vreemde man in mijn weide?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ameena

Vreemde man in mijn weide?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:40

Hoi allemaal,
toen ik gister in mijn wei kwam zag ik dat er iemand in bezig was geweest, er stonden grote palen in en
tegen het hek lagen allemaal takken enz. Alsof iemand er iets aan het bouwen was (schuilstal???).
Ik schrok ontzettend!!!! Wie was er in mijn wei en wat had die persoon daar te zoeken?!
Na het voeren enz. ben ik toch maar naar huis gegaan.
Nu ben ik net weer geweest, en wat denk je? Staat er iemand!!! Ik stond echt helemaal te trillen.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij absoluut niet mag bouwen in mijn weide en dat ik niet wil dat hij er komt.
Maar ik vertrouw het helemaal niet! Deze man kom ik vaker tegen als ik ga buiten rijden en dan krijg ik ook rare opmerkingen te horen.
Zoals ''oh kijk daar zijn mijn paarden!''. Nu vertelde hij net dat hij mijn paarden ook al 3 jaar wortels aan het voeren is?
Wat moet ik hier nu mee? Ik maak me echt zorgen! En mijn wei ligt ook nog best afgelegen.....
Kan ik hiermee naar de politie?

caroline_max

Re: Vreemde man in mijn weide?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:42

En het zijn jouw eigen paarden ( niet verzorgpaarden?), en ze staan op jouw weide? dan zou ik zeker de politie inschakelen als er in jouw weide gebouwd wordt. Misschien is deze man in de war/dementerend o.i.d. en beseft hij niet helemaal wat hij aan het doen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:43

Wat raar zeg. Ik denk dat je hier zeker weten wel naar de politie kan, aangezien die man zomaar iets aan het bouwen is op jóuw terrein.

De volgende keer dat je heen gaat lekker iemand meenemen in ieder geval. ;)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:43

Zou idd eens langs buro gaan, en vraag eventueel het nr van de wijkagent en vertel hem het verhaal en vraag eventueel als je die man weer aantreft of je hem mag bellen en dat hij even lags komt.
Succes in ieder geval....

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:44

ik zou er zeker melding van maken bij de politie je weet maar nooit..

vind het trouwens wel rare opmerking....

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:47

caroline_max schreef:
En het zijn jouw eigen paarden ( niet verzorgpaarden?), en ze staan op jouw weide? dan zou ik zeker de politie inschakelen als er in jouw weide gebouwd wordt. Misschien is deze man in de war/dementerend o.i.d. en beseft hij niet helemaal wat hij aan het doen is?

Ja dit zijn mijn paarden, de weide huren we van een organisatie, maar er mag niet op gebouwd worden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:47

Je moet iemand die op jou grond is geweest, 2 keer waarschuwen, en bij de derde keer kan je er pas mee naar de politie. Zet er een bordje verboden toegang voor onbevoegde met artikel erbij. En neem een foto toestel mee, zodat als je hem weer betrapt foto's te maken. Je kan inderdaad de politie waarschuwen. Maar meer kan je er nu nog niet mee doen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:48

Is er toezicht? Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat mijn paard ergens afgelegen staat waar iedereen maar bij hem kan :o

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:49

Woont er iemand in de buurt die zicht heeft op de weide?
Dan kan je die vragen om jou te bellen als die man er is.
Dan kan je er snel heen met je vader of vriend en eens een gesprek aangaan met die man over wat ie nu denkt te gaan doen.
Gewoon heel normaal. Dan weet je in ieder geval wat ie van plan is en waar je aan toe bent. Dan kan je naar aanleiding daarvan indien nodig stappen ondernemen.

Wel echt een vreemd verhaal zeg!!
Is die man misschien van die organisatie?

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:50

pubelia schreef:
Je moet iemand die op jou grond is geweest, 2 keer waarschuwen, en bij de derde keer kan je er pas mee naar de politie. Zet er een bordje verboden toegang voor onbevoegde met artikel erbij. En neem een foto toestel mee, zodat als je hem weer betrapt foto's te maken. Je kan inderdaad de politie waarschuwen. Maar meer kan je er nu nog niet mee doen.

Oke, bedankt voor de info. Ik voel me echt super ongemakkelijk. Ik ga na het eten nog een keer terug om
te kijken of hij ook echt is weggegaan. Hij leek sowieso niet helemaal inorde, ik wil niet vooroordelen maar hij
was gewoon erg onverzorgd.... |(

Heeft iemand ervaring met camera's ofzo??

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:51

Gadsie. :\ Camera's kun je ophangen, maar dan moet je er wel een bordje bij zetten dat het beveiligd is met camera's en verboden voor onbevoegden.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:53

pubelia schreef:

Je vorderd de man dan weg te gaan. Je doet dat vorderen dan wel in het bijzijn van
politie zodat zij hem eventueel aan kunnen houden. Anders kunnen ze er nog steeds even weinig mee.

Ik zou trouwens dan ook die organisatie, van wie het land is, in kennis stellen van de vreemde praktijken van de man.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:54

Ik mag toch hopen dat je nog iemand meeneemt en niet in je uppie gaat.
Maak ook eens foto's van zijn bouwsels en eventueel van de man zelf.
Je weet nooit waar het goed voor is.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:54

pubelia schreef:

dit hoeft niet een bordje, een afgerasterd weiland (is dus privé terrein) is al genoeg om 2x te vorderen (waarschuwen) en gaat die dan nog niet weg zou je hem aan kunnen houden en de politie bellen.. maargoed of je zo'n man nou zelf moet gaan aanhouden.. (je weet niet wat die zou doen) maar hij heeft niks op jou terrein te zoeken.. dus politie is dan het beste!

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:57

zodiacje schreef:
Woont er iemand in de buurt die zicht heeft op de weide?
Dan kan je die vragen om jou te bellen als die man er is.
Dan kan je er snel heen met je vader of vriend en eens een gesprek aangaan met die man over wat ie nu denkt te gaan doen.
Gewoon heel normaal. Dan weet je in ieder geval wat ie van plan is en waar je aan toe bent. Dan kan je naar aanleiding daarvan indien nodig stappen ondernemen.

Wel echt een vreemd verhaal zeg!!
Is die man misschien van die organisatie?

Ja er wonen wel mensen in de buurt, hij ligt achter een rij huizen, maar zij hebben er ook niet direct zicht op. De wei ligt namelijk hoger
dan de huizen. Deze mensen komen af en toe wel even kijken als ik bij de paarden ben, en ze zijn ook erg vriendelijk, had ik ook een goed
gevoel bij, maar misschien is het wel een idee om eens aan te bellen en te vragen of ze een beetje willen uitkijken enz.

Nee de man is niet van de organisatie, ik vertelde hem namelijk dat er absoluut niet op gebouwd mag worden van de organisatie
en toen vroeg hij me of de weide was van de organisatie van die rij huizen die voor de weide liggen omdat hij een tijdje in een van die huizen
had gewoond. Maar daar is de weide dus niet van.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:57

He gatsie wat vervelend.

Wat je in ieder geval kunt doen is alvast een melding maken bij de politie, hun maken dan een aantekening, dan weten ze in ieder geval al een beetje van wat er speelt.

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:59

Ja ik ga sowieso niet alleen, neem mijn vader mee en de hond, haha.
Bedankt voor de informatie alvast, ik laat sowieso iets weten als ik geweest ben.

Weet iemand waar ik een goede camera kan krijgen? Denk dat ik dit toch vanaf nu wil doen aangezien het toch afgelegen is en ik natuurlijk niet altijd op andere mensen kan rekenen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:55

zodiacje schreef:
Je vorderd de man dan weg te gaan. Je doet dat vorderen dan wel in het bijzijn van
politie zodat zij hem eventueel aan kunnen houden. Anders kunnen ze er nog steeds even weinig mee.

Ik zou trouwens dan ook die organisatie, van wie het land is, in kennis stellen van de vreemde praktijken van de man.

Ik heb het zelf mee gemaakt, en heb de politie gebeld. Waren kinderen voor de tweede keer op mijn wei. Maar ze kwamen echt niet hoor... :n

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:57

Oi, dit klinkt niet goed!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:00

pubelia schreef:
zodiacje schreef:

Ik heb het zelf mee gemaakt, en heb de politie gebeld. Waren kinderen voor de tweede keer op mijn wei. Maar ze kwamen echt niet hoor... :n

Mag ik zeggen dat ik het redelijk logisch vindt dat de politie geen tijd heeft/ vrijmaakt voor kinderen op een wei...

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:08

Ik heb een keer de poltie gebeld voor mijn paard ( is jaren geleden paard was 30 ) en stond met 2 andere in de wei zonder toezicht

Ik vond condooms met bloed eraan en sperma erin in de wei
Ook bij alle paarden gekeken en waren bij de bips en vagina(alle merrie's)
droog en scheuren met een heel klein beetje gedroogd bloed
Ik natuurlijk politie gebeld ik wist dat ze wel eens voorbij komen en gevraagd of ze kunnen uitstappen en even met lampje konden schijnen
Nou ik werd uitgelachen daar besteden wij onze tijd niet aan mevrouw!

( toen was zelfs sex met dieren nog geen eens verboden !!!!!!) dus ze deden er niks aan Ik was woedend!!!!!

Ik denk misschien als ik zo bij jou hoor dat je misschien te maken hebt met een oudere man die verward is en omdat hij al zolang die paarden wortels geeft een soort voorstelling heeft gemaakt dat het in daad werkelijk zijn paarden zijn en dit dus ook echt denkt!
Soort schisofreen ( hoe schrijf je dat?) misschien zit ik er HELEMAAL naast !
Maar mocht dit zo zijn pas op hij kan zo in een keer omslaan en jou als een gevaar zien !
veel succes

corime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:16

justhorses schreef:
Ik heb een keer de poltie gebeld voor mijn paard ( is jaren geleden paard was 30 ) en stond met 2 andere in de wei zonder toezicht

Ik natuurlijk politie gebeld ik wist dat ze wel eens voorbij komen en gevraagd of ze kunnen uitstappen en even met lampje konden schijnen

( toen was zelfs sex met dieren nog geen eens verboden !!!!!!) dus ze deden er niks aan Ik was woedend!!!!!

Ik denk misschien als ik zo bij jou hoor dat je misschien te maken hebt met een oudere man die verward is en omdat hij al zolang die paarden wortels geeft een soort voorstelling heeft gemaakt dat het in daad werkelijk zijn paarden zijn en dit dus ook echt denkt!
Maar mocht dit zo zijn pas op hij kan zo in een keer omslaan en jou als een gevaar zien !
veel succes

How seg verschrikkelijk wat je paarden hebben meegemaakt dan! Dit heb ik nog nooit gehoord!
@TS : ik zou ook nog 1x waarschuwen samen met mijn vader erbij en bij volgende keren toch de politie erbij halen.

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:28

corime schreef:
justhorses schreef:

veel succes

How seg verschrikkelijk wat je paarden hebben meegemaakt dan! Dit heb ik nog nooit gehoord!
@TS : ik zou ook nog 1x waarschuwen samen met mijn vader erbij en bij volgende keren toch de politie erbij halen.

1 van die paarden was van mij !
Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het is gebeurd maar ja 1 plus 1 is 2 !

Er hing wel veel jeugd en het was ook op een weggetje zonder lantaarn paal en geen huizen gewoon polder zeg maar
Maar het was echt erg ben toen trouwens ook gelijk verhuist naar een echte stalling
niet meer 24/7 buiten en schuilplaats durfde ik niet meer
en het werd winter en ze was 30 en wat dunner en toen dit erbij toen was het wel genoeg en kwam ze lekker dicht bij huis waar ze 8 maanden later overleed (ouderdom)

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:41

ik zou er een hoog hek met stroom aan de bovenkant en een groot slot er op doen want dit kan tog niet ! en ik zou het hem maar goed wijs maken dat hij er maar niet moet gaan komen want dat ie anders ......(moet je nog effe verzinne) en ik zou maar heel hoog stroom op je draatjes zetten

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:45

Ik zou als de politie niet wil komen eens overleggen met een hondenvereniging in de buurt. Dat doen wij wel eens met het concours de nacht voordat het concours begint en alle spullen buiten staan. Zij bewaken dan de boel. Die honden zijn er op getraind. Wel eng zeg!