maten zadelkast westernzadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BlueStar

maten zadelkast westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 21:24

Ik wil graag een kennis een zadelkast voor me laten maken anders kan ik de spulletjes die ik voor onze pony heb niet verzekeren. Aangezien het een kast word die jaren mee kan zit ik een beetje met de maten. Onze jaarling haflinger gaat of boomloos of met westernzadel lopen, nu zou ik het zonde vinden als de kast net te klein zou zijn voor een westernzadel.

Zou iemand mij kunnen vertellen welke maten ik moet aanhouden zodat als er een westernzadel ook nog in die kast zou passen.
Voor het gemak ga ik maar uit van een grote maat zadel aangezien ik geen slanke den ben en de haf rond de 1.55 cm hoog wordt.

Hoe breed moet de kast zijn dat het zadel nog vrijhangt aan de zijkant?
hoe diep moet de kast worden dat voor en achterkant vrij hangen?

De kast wordt zo ie zo hoger aangezien van de pony er ook spullen in gaan en mentuigen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:25

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 21:31

DaisyDarling schreef:
Als je even op de site van divoza kijkt, kun je een ijzeren kast voor westerzadels vinden, daar staan vastwel maten bij :o

http://divoza.com/shop/a.visit/4ce2dbf5 ... lweide.jpg

Hier staan maten in, in deze kast hangt het westernzadel vrij 'vrij' om te pakken :+

Ok dank je wel, 75x75 cm is jou ervaring met die maat dat een groot westernzadel ook vrijhangt?
Sorry ik ben niet lastig hoor :o Aangezien er ook nog men tuig in moet wil ik graag zeker zijn van de maat.

901823

Re: maten zadelkast westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:32

Mijn kast is geloof ik 80 x 80 ongeveer. Aan de zijkanten kun je dan nog vanalles hangen en hij is diep genoeg. :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:33

BlueStar schreef:
DaisyDarling schreef:
Als je even op de site van divoza kijkt, kun je een ijzeren kast voor westerzadels vinden, daar staan vastwel maten bij :o

http://divoza.com/shop/a.visit/4ce2dbf5 ... lweide.jpg

Hier staan maten in, in deze kast hangt het westernzadel vrij 'vrij' om te pakken :+

Ok dank je wel, 75x75 cm is jou ervaring met die maat dat een groot westernzadel ook vrijhangt?
Sorry ik ben niet lastig hoor :o Aangezien er ook nog men tuig in moet wil ik graag zeker zijn van de maat.

Of de kast die ik ken 75X75 is weet ik zo niet precies.
Ik kan hem voor je opmeten als ik weer op stal ben, dat zal... vrijdag of zaterdag zijn.
Doen?
Als je beetje twijfelt, kan 5 cm extra aan beide kanten natuurlijk geen kwaad, en dat scheelt wel weer een stuk :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:34

met 75 cm moet je het redden, ik heb een zadel gehad met hele lange skirts en die paste daar ook goed in.

BlueStar

Re: maten zadelkast westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 22:25

@ DaisyDarling zou je zo lief willen zijn om op te meten?

iedereen alvast dank voor jullie reacties ze helpen super