ik ben sinds 3 maanden verhuisd naar een leuke pensionstal maar........toen ik kwam was er 1 stal vrij, een hele mooie grote merrie/veulen stal die ik alleen mocht hebben voor mijn hafje.
Geweldig dacht ik, dus spullen ingepakt en verhuisd want er komen daar niet heel vaak stallen vrij.
Toen was het lekker warm, achter mijn stal is het hok waar de grondwaterpomp staat, en die lekt......

Al jaren schijnt die te lekken en de eerste reacties kreeg ik al naar een dag regen en een vreemde vochtige plek in mijn stal: Wacht maar tot het echt herfst word, dan staat er altijd water in je stal

Ik heb er toen niet teveel aandacht aan geschonken omdat ik ervan uitgiong dat de eigenaar het anders wel op zou lossen want je verhuurt toch geen lekkende stal...??
Nu is het dus herfst en is hel al enige weken een drama, het begon met 2 natte hoeken in de stal, dus toen die stukken niet meer ingestrooid want dan werd het alleen nog maar erger.
Mijn man heeft dus in het hok gekeken en ja hoor, daar komt het vanaf, die pomp lekt als een vergiet met een daklekkage, en daar staat gewoon bijna altijd een laagje van 10 cm water en in de zomer verdampt het vandaar dat het toen niet opviel.
Het water komt door mijn stalmuur aan de achterkant naar binnen en hoe meer regen hoe meer water, dit weekend stond de hele stal vol met een laagje van bijna 2 cm en moest ik dus alles leegmesten.......

Ikben dus die zelfde dag weer naar de stalbaas gegaan omdat er dus ook een stal vrij komt en ik dus wilde ruilen, die is wel schoon en droog en ligt 15 m verderop.
Toen kreeg ik dus als antoord, daar moet ik over denekn want dan moet ik hem verder brengen naar zijn paddock en dat kost me meer tijd ( 1 minuut ) en als hij in die andere stal piest is die ook nat
Dus ik er uiteraard tegenin dat hij me bedonderd heeft met die stal, dat die steeds vol water loopt en dat niet gezond is en me extra veel werk kost, dat hij al mok en rotsraal heeft en het heel belangerijk is dat hij s'nachts droog staat en dat hij me het had moeten vertellen toen ik kwam, hey luister je box staat in de winter onder water......!!
Iedereen op stal kent die box en zegt dat het al jaren zo is en dat hij er niks aan doet omdat hij er niets aan kan doen vanwege de slechte toestand waarin de het dak verkeerd waar de lekkage zit, tja of dat klopt is natuurlijk een welles nietes spelletje.......
Maar wat ik me dus afvraag, hoe slecht is zoiets nu op langere termijn voor andere dingen, voor longen endergelijke?
Trekt die vocht niet op in de botten?
Ik laat het hier natuurlijk niet bij en als hij niet met een oplossing komt dan verhuis ik weer maar dat even terzijde, ik wil met argumenten komen naar de stalbaas toe zodat hij ons toch een andere stal wil geven, want ik denk dat hij het niet wil oen omdat hij mijn stal in de winter niet meer kan verhuren aangezien nieuwmand die nu wil......