wie heeft er een paddock van agterberg?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SantaCruz

wie heeft er een paddock van agterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 10:07

wij overwegen een paddock te nemen van agterberg maar ik wil eerst weten of er mensen zijn die daar ervaring in hebben in gebruik. Op wat voor grond hebben jullie die gelegd? Gooi je er alleen in los of wordt er ook in gelongeerd?

Amy77

Re: wie heeft er een paddock van agterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:35

de stal waar ik wel kom heeft agterberg in de paddocks. Ziet er goed uit, swinters ook mooi droog en we longeerden er ook wel in.
Zover ik mij heb laten vertellen mag je wegen sde verzekering oid niet longeren of losgooien in een agterberg rijbak, wegen sde ondergrond..maar als je hem toch als paddock gebruikt, gok ik dat er al geen verzekering op de bodem zit?
Zoek dat even goed uit...als ik ooit geld heb, zou ik dat ook wel graag willen hoor..droge voetjes en met enorme vries en van te voren glad trekken is het ook ideaal.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 17:14

Is die paddock bij jullie zwaar? want als je er niet in mag longeren dan hebben ze hem anders opgebouwd, namelijk met alleen zand. Klopt dat? Een gewone rijbak leggen ze een dunnere bovenlaag maar met vilt erdoorheen. Als de paarden daarin graven dan gaat je bak kapot.

Serendip90

Re: wie heeft er een paddock van agterberg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:22

In de agterberg bak waar ik in reed, mochten de paarden ook niet los. Gewoon om het feit dat de laag met vilt erdoor niet echt dik is en dan zo alles kapot is. Ook is het voor het systeem van belang dat je de bak goed rechthoudt etc. en in de zomer is het best veel sproeien. Een goede eb- en vloedbak heeft daarom wel mijn voorkeur.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:34

SantaCruz schreef:
Is die paddock bij jullie zwaar? want als je er niet in mag longeren dan hebben ze hem anders opgebouwd, namelijk met alleen zand. Klopt dat? Een gewone rijbak leggen ze een dunnere bovenlaag maar met vilt erdoorheen. Als de paarden daarin graven dan gaat je bak kapot.

Nee, zover ik heb gemerkt was ie hetzelfde als de rijbak, met van die viltachtige dingen ertussendoor..hij was mooi egaal en absoluut niet zwaar. Ze hoefden er weinig aan te doen, onderhield zichzelf (op mest scheppen na dan :P ) en voor een paddock lag het er keurig bij (waar dus stoeiende paarden instaan en er ook gelongeerd word). Kan ze wel eens vragen hoe dat zit met de verzekering etc..Op mn oude stal hadden we ook een agterbergbodem in de binnenbak, die was echter drama..werd teveel gesproeid, dus werd daardoor erg zwaar. Losgooien mocht niet en longeren ook niet, daar ook wegens verzekering..hebben de sukkels zelf hun bak gesloopt door er teveel aan te doen :P

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:30

Ja als jij dat extra vilt in de paddock hebt van agterberg dan kun je er in rijden/longeren als dat nodig zou zijn.
Agterberg levert 2 soorten paddocks zoals ik begrijp. Een met gewoon dikke laag wit zand. De andere zoals de buitenbak van Agterberg is alleen dan dikkere toplaag, zonder doek e.d.