Ik had eens zitten kijken op internet enzo.. Ik verzorg sinds kort een paard en daar staat een pony bij... Het viel me op dat de pony erg veel morst met eten en ook erg langzaam eet. Ze is al wel wat op leeftijd... weet niet of dat ook meeteld... En hoeduur kost een paardentandarst ongeveer? Weet iemand dit?
Groetjes Marleen
Missbambie
Geplaatst: 13-11-10 18:05
Mijn oudere merrie Eet ook langerzamer als eerst, en morst ook weleens eten of laat het tegen woordig nog een beetje staan... kan de haakjes op kiezen zijn maar kan ook zijn dat ze genoeg hebben kwa eten,, mijne gaat smorgens het land in en eind van de middag begin avond haal ik ze naar binnen dan staat er een berg met hooi net aan geen kuil plus eten .. de ene keer eet ze het op andere keer laat ze een handje liggen je kan er een tandarts bij kijken,,, prijs is verschillend en of er meerdere zijn op stal die ook een tandarts willen laten komen dan kan je reiskoste delen
LouLouB
Geplaatst: 13-11-10 18:06
Het kan zeker geen kwaad om eens een paardentandarts naar de pony te laten kijken. Ik heb laatst een paardentandarts laten komen. Dit kostte 50 euro, dit was een vaste prijs. Het maakte dus niet uit of er alleen gevijld moest worden of dat er ook kiezen getrokken moesten worden.
Ligt eraan welke tandarts je hebt. Ik moest laatst 55 euro betalen (inclusief 20 euro voorrijdkosten) om drie pony's te laten controleren en bij 2 moest er wat bijgeraspt worden.
mar_leen
Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-10 18:09
okej bedankt voor jullie ractie!
ze morst niet een beetje, best wel redelijk bij iedere hap wel de helft er uit denk... ze staan heel de dag en nacht op het land en kan naar binnen als ze wil...