Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fjordnina schreef:Tja, met dit weer helpt zelfs drainage niet altijd voldoende. Er is zoveel water gevallen dat de bodem dat simpelweg niet aan kan.
Ik rij momenteel niet. Mijn bak heeft naast wateroverlast (waar ik met de 1 wel doorheen rij en met de ander niet) ook last van het afgewaaide blad. Door de regen kan ik het echter niet wegblazen dus om vertrapping te voorkomen gebruik ik de bak even niet. Andere oplossing is om gewoon lekker buiten te gaan rijden. Ook daar kun je van alles trainen.
moppielover schreef:Onze bak is een groot zwembad en wij rijden gewoon. Ons paard vind het prachtig om door de plassen te plonzen ( er is nergens een droog stuk, alles staat echt blank). Als hij glad is zou ik niet rijden. Galopperen ligt er ook aan of hij zwaar is door de regen? Kijk wat je paardje kan. Wij galopperen niet omdat de bak zwaar is.
fjordnina schreef:Tja, met dit weer helpt zelfs drainage niet altijd voldoende. Er is zoveel water gevallen dat de bodem dat simpelweg niet aan kan.
QuintyKelly schreef:Ik heb er nu ook last van en heb mijn pony al van de ijzers afgehaald. Ook rijd ik nu echt al veel minder, zo'n 1 á 2 keer in de week in de bak. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk te longeren of buiten te rijden. Ook galopeer ik niet meer omdat het riscio te groot is om dat ze kunnen uitgleiden.
Maar wat wou je eigenlijk straks doen als de bak bevroren is, dan kun je ook een stuk minder rijden tezij jullie bak netjes recht is, want dan rijd ik alleen nog maar buiten en kan ik verder niet veel meer doen..
alison_belle schreef:onze bak gaat nog wel, hier en daar een plasje en verder wat sopperig.
Helaas heeft paardje mok dus moet droog blijven.....dat is nog wel de grootste uitdaging nu![]()
Volgende winter krijgen we een binnenbak......gelukkig.......