Welke bak-bodembedekking voor een erg natte bak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke bak-bodembedekking voor een erg natte bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:21

Wij hebben een erg natte rijbak altijd..
Heel dom, maar pappa heeft de bak precies op het laagste gedeelte van de wei gelegd, waardoor dus al het water de bak in loopt.
Hierdoor hebben wij vaak alleen de achterste helft van de bak bruikbaar, en daar baal ik van.
Ook hebben wij erg snel last van onkruid in de bak.
Als huidige bodembedekking hebben wij de bovenste laag van de wei omgeploegd, en dat trekken we regelmatig weer open.
Omdat we de bak niet regelmatig gebruiken (ongeveer 2 keer per week is vaak) wilt mijn vader de bak ook niet verplaatsen.

Nu ben ik dus opzoek naar een bodembedekking voor de bak, waarmee de bak droger blijft, en er aanzienlijk minder onkruid in de bak zal gaan groeien.
Het liefst een eenmalige uitgave, dus niet iets wat je elk halfjaar moet bijvullen.

Welke bodembedekkers voldoen aan mijn wensen?

Myrthe92

Re: Welke bak-bodembedekking voor een erg natte bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:26

Goed drainage systeem eronder? En anders een 'all weather tuft' bodem.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:09

Afgezien van het te laag liggen van je bak (dus ophogen) valt of staat de kwaliteit van elke bak met hoe regelmatig die onderhouden wordt. Als je grond keert naar de zandlaag en of zand opbrengt, zodat je een waterdoorlatende laag krijgt die hoger ligt en dus inderdaad water afvoert ben je een heel eind. Laat die zandlaag op afschot leggen, zodat water wat niet wegzakt eraf loopt. Rest is slepen, slepen en nog eens slepen.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:11

drainage?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:12

Maar heel misschien is verplaatsen nog wel goedkoper dan draineren of een waterdoorlatende laag creëren.....
Je onkruid komt in de bak doordat er zo weinig in wordt gereden...oplossing is meer rijden of vaker slepen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:43

Draineren lijkt mij de enige oplossing.