Wat voor Stalmatten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PetraVANL

Wat voor Stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 22:15

Ik ben opzoek naar stalmatten maar ik kom er echt helemaal niet meer uit!

Ik heb een enorm stof en koliek-gevoelig paard. Heel vervelend als ze op vlas staat vanwege het stof en dat dan fijn op eet.

Graag wil ik nu een stalmat ( zodat ze wel lekker kan liggen in stal) en daaroverheen niet teveel stro, gewoon als knabbel, 1 plak kan ik nog wel flink uitschudden maar elke dag 3 wordt me echt te veel.

Ik heb achterin mijn stal een gat naar buiten echter loopt de vloer niet echt schuin af. Verder zie ik veel matten met verticale/horizontale('t is maar hoe je het bekijkt) strepen. Mij lijken brede relatief vlakke noppen veel comfortabeler liggen, klopt dit? verder weet ik niet wat die noppen qua grip doen(ik kan ze immers nergens voor paarden vinden)

Mijn stal mest ik 2 keer per dag zeer grondig uit maar elke dag stalmatten uitspuiten zit ik natuurlijk niet op te wachten;)

Graag jullie advies!

(liever geen advies over wat voor bodem wel geschikt is, ik heb van strokorrels tot houtkrul tot weet ik niet wat allemaal geprobeerd, mevrouw eet alles(ondanks onbeperkt hooi) en ik heb er al van alles overheen gespoten maar dit mag ook niet baten)

wuswa

Re: Wat voor Stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:21