Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xxxme schreef:Je paard had meteen zijn basisenting opnieuw moeten hebben, toen je te laat was. Hoe dat nu zit weet ik ook niet.
knollentuin schreef:Balou_k schreef:Mijn paard was ook maandje te laat kreeg geen basis terug, was niet nodig volgens da..
als je dan gaat starten heb je echt wel een probleem hoor..
wat arabel zegt klopt,maandag even de dierenarts bellen en een afspraakje maken . dan is alles weer geregeld
Linsey_X schreef:knollentuin schreef:is geen discussie hoor je moet lekker doen wat jij vind
het is toch wel leuk om te weten voordat je op wedstrijd gaat,
voordat je daar hoort dat je alsnog niet mag starten.
Balou_k schreef:Mijn paard was ook maandje te laat kreeg geen basis terug, was niet nodig volgens da..
mariskalove schreef:Er is een tijdje terug een artikel geweest, over het enten.
Ik weet niet of ik het nog kan vinden...
Iig kwam uit onderzoek, dat als het paard als veulen/jaarling de basisenting heeft gehad, en een jaar daarna nog een enting, dat hij/zij de rest van zijn leven beschermd is
Het is dus puur en alleen dat het op wedstrijden verplicht is
Er wordt namelijk vrijwel altijd een cocktail ge-ent (influenza/tetanus), en een van de twee (ik meen tetanus) was zoiezo maar eens in de 3 jaar nodig, het is eigenlijk allemaal overbodig....
Ik zal het artikel eens zoeken.
Marcella schreef:Balou_k schreef:Mijn paard was ook maandje te laat kreeg geen basis terug, was niet nodig volgens da..
Dan hoop ik toch echt dat je nooit endurance gaat starten, want je mag onverrichtte zaken gewoon weer naar huis.![]()
Ben ooit jaren gestart in dressuur wedstrijden met foute entingen ook omdat de da gezegd had die paar dagen maken niks uit.