Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maya schreef:Daar zat ik ook aan te denken Cowgirl, aan die hoge knop moest ik behoorlijk wennen, maar er zijn dus ook westernadels zonder knop.
Bianca Haring rijdt mijn paarden en zij heeft met Mirage en met hetzelfde zadel meer dan 3500wedstrijdkilometers endurance gereden(o.a. 160 km Hoenderloo en 120 km BiersteinDl.); dan kan je wel nagaan als je er dan nog eens meer dan het dubbele aantal trainingskilometers bij optelt. Het zadel is nooit verder opgevuld en hebben(wel goed onderhoud!!)er nog niets aan behoeven te repareren.
) mag je er gerust een keer opstappen.
Cowgirl schreef:Ik zou geen westernzadel zadel nemen. Deze zijn best zwaar en de knop wil nog wel eens in de weg zitten.
Als ik hogere klasses ga rijden, denk ik dat ik wel een speciaal endurance zadel aanschaf, inderdaad vanwege het gewicht.
Het zadel is een tussenvorm van spring/veelzijdigheid en met een wat vlakkere lepel. Het zitgedeelte heeft een soort gel-onderlaag en de stijgbeugelriemen vallen onder het zweetblad. De nogal wat groot uitgevallen singelhoes heeft hij nu om elke vorm van beschdiging door de singel uit te sluiten, daar Tariq volgend jaar weer een jaartje de show in gaat.De foto is misschien niet geheel duidelijk, maar heb op dit moment geen duidelijker foto voorhanden)
gebeurde haar dus ook 2x in de afgelopen wedstrijd
de hengst is namelijk nogal beweeglijk en springt zo opzij, om of wat dan ook. Op de andere paarden hebben we stokoude Kieffer vzh's liggen (München en Aachen AT) en dat hoeft ook nog niet anders, zit echt heerlijk.