Ik heb hem het liefst een beetje droog hangen zodat ie niet door de regen kleiner wordt en ik in de gaten kan houden hoeveel ie hem gebruikt. (Dit jaar eigenlijk helemaal niet gebruikt.. Misschien toch maar weer eens een himalayablok kopen)
Tigra_
Geplaatst: 09-11-10 16:50
Hier hangen ze in de schuilstallen ze liggen droog en je kan zo goed bijhouden of de paarden er behoefte aan hebben. Beetje regen kunnen ze meestal hebben maar met de regen van de laatste weken dan smelten ze toch vrij snel maar als je hem buiten legt moet je zorgen dat het water er wel uitkan want als hem in een gewone emmer legt dan blijft ie nat en dan houdt je niets over.
Hier hangt de steen gewoon buiten. Is mij nog niet opgevallen dat door de regen de steen kleiner wordt. Wel wordt de buitenste laag iets zachter, maar de paarden schijnen dat niet erg te vinden
Anoniem
Geplaatst: 09-11-10 16:54
Gewoon zo'n ding in de grond prikken die veehouders ook gebruiken, daarop zo'n groot blok zetten.
De rocky's rood stenen kunnen gewoon in de regen. Een himalaya steen zal ik niet doen... volgensmij lost dat spul heel makkelijk op. Gewoon aan het hek knopen of een houder aan een paal schroeven.
Ik had er eerst eentje los in de wei liggen. Ging prima in de zomer. Alleen door de regen loste het blok op. Nu had ik 4 weken geleden een nieuwe ronde KNZ liksteen gekocht. Die in een emmer gelegt waarin 4 (grote) gaten zaten. Maar de steen is nou al bijna opgelost door de regen. Momenteel hebben ze er dus geen tot beschikking.
knstmstvrk
Geplaatst: 12-11-10 18:08
wij hebben geprobeerd de liksteen aan de paal te hangen waar ook de waterbak aan zit (in het weiland) maar ze slopen de liksteen er iedere dag af. Ding ligt vervolgens lekker op te lossen in de regen :-s
_Karin
Geplaatst: 19-11-10 01:55
In 2008 had ik hem gewoon aan het hek opgehangen himalaya liksteen. Hij heeft er 5 maanden gehangen voornamelijk in de wintermaanden.
de mijne hangt nu in een hooinet, paardjes hebben de liksteenhouder vrolijk gemold, en de dag erop de liksteen zelf ook, dus er past geen touwtje meer doorheen
pandora1
Geplaatst: 19-11-10 20:38
Je kunt zelf om de liksteen heen een klein afdakje maken. Net zoiets als een vogelvoederhuisje. Stok erdoorheen waar de liksteen aanzit.