Wonen bij je paard-alleen voor rijke mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Wonen bij je paard-alleen voor rijke mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:53

Ik zat laatst te zoeken op marktplaats naar huurappartementen/huisjes waarbij je je paarden aan huis kan houden. Zelf lijkt me dit ideaal, aangezien ik niet denk dat ik ooit een huis met ruimte voor stallen en een bak kan kopen (niet in NL in de randstad in ieder geval). En je paard op een stal neerzetten vind ik toch ook verre van ideaal. Je weet niet wat er met je paard gebeurd als je er niet bent, en je hebt altijd te maken met andere 'paardenmensen' die over alles wat je doet een mening hebben. Daarnaast denk ik ook dat het misschien goedkoper is dan je paard op een all in stal te zetten, zeker als je 2 paarden hebt.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Wie huurt er hier een appartement waar je aan huis je paard neer kan zetten?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 00:06

Ik zelf helaas niet....

Een vorige stalgenoot is verhuisd naar Brabant. Zij heeft een appartement gehuurd bij een boerderij en haar paard staat daar nu in pension. Ze kan haar paard vanuit haar woonkamer in de wei zien staan. Lijkt me echt geweldig!

Ik wel een tijdje een advertentie gezien van een stal in Loosdrecht. Daar verhuurde ze ook een appartement. Ik denk dat je het van zulke aanbiedingen moet hebben...

Helaas hier ook iemand die niet rijk genoeg is....

linnke

Re: Wonen bij je paard-alleen voor rijke mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 00:12

Mijn vriend en ik willen dat eigenlijk ook, onze paarden aan huis houden als we gaan samenwonen.
Ook wij zijn erachter dat dit erg moeilijk wordt als je wilt huren dus zijn we nu met het idee aan het spelen om een bouwkavel te kopen een daar een klein huisje op te zetten en flink wat grond over houden voor de beesjes.
Dit wordt waarschijnlijk wel een meerjaren plan, aangezien wij het ook niet breed hebben zeg maar. Het lijkt mij wel echt helemaal ideaal!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 00:12

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Of je hebt een vrijstaand huis met paarden aan huis, en ja dat kost geld. Of je hebt je paard op een pensionvoorziening staan al dan niet full-service/doe het zelf, en verder weg of dichterbij. Ik zie niet zo goed wat voor andere optie jij bedoeld?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 00:53

@Alwiene: ik bedoel idd dat je een huisje/boerderij huurt met stal en bak, of een appartement huurt bij mensen die op het erf paarden hebben en jij je paard daar ook kunt stallen, zoiets als dit dus http://link.marktplaats.nl/387135976. Dus dat je bij je paard woont ;) . Dat vind ik wel degelijk anders dan je paard bij een pensionstal neerzetten.
Natuurlijk zou een vrijstaand huis huren nog beter zijn dan een appartement, maar afhankelijk van waar je zoekt is dat ook al snel onbetaalbaar.

@linnke: je moet dan wel toestemming hebben om er een bak met stallen te bouwen, dat kan volgens mij ook nog een probleem worden. Je kunt wel toestemming hebben om er een huis te bouwen maar niet om er een bak met stallen te bouwen volgens mij.

@gooya: zulke appartementen zijn er idd niet in overvloed, je moet ze echt tegen komen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 00:57

De reden dat wij naar drenthe verhuisd zijn is ook om lekker paardjes bij huis te kunnen houden. heerlijk!!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 01:01

nee hoor mijn ouders zijn niet rijk maar hebben de paardjes aan huis

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 01:07

Mijn vriend en ik zijn ook niet rijk, maar gaan wel naar Groningen verhuizen zodat wij Katja (en een toekomstig vriendje/vriendinnetje) ook aan huis kunnen stallen! De huizen met grond die wij kunnen betalen moeten wel opgeknapt worden, maar goed dat is met hulp van familie en vrienden goed te doen :D
Nu is het wel zo dat wij beide uit Groningen komen en dat die stap wel makkelijk maakt ;)

Nee, ik denk dus niet dat het alleen voor rijke mensen is, maar wel afhankelijk van waar je woont..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 01:07

er zijn plekken in nederland waar het niet zo heel duur wonen is,maar dan moet je niet in de randstad zijn.
Iets over de grens,belgie of duitsland is het al een stuk goedkoper.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 01:14

Kennissen van ons zijn naar Duitsland verhuist om daar een huis met veel land en stallen te kopen.
De huizen zijn daar zo veel goedkoper, ook net over de grens, dat het zelfs voor jongere mensen vaak al betaalbaar is.

Wij zelf hebben een oud huis met veel werk eraan gekocht.
Er stond een oude kippenloods bij met asbest dak, wat al veel mensen afschrok.
Beetje wei erbij.
Dat was voor ons voldoende om het te kopen.
We wonen er nu 13,5 jaar en zijn nog steeds niet uitverbouwd.
Eerstvolgende project is een nieuw dak met dakkapel, zodat we een extra kamer op zolder krijgen.
Door alles met en met te doen, kunnen we eerst sparen voordat we weer aan iets nieuws beginnen.
Maar ja, dan ben je dus wel lang bezig.
Paardjes aan huis is idd goedkoper, maar ik heb dan wel geen bak om in te rijden en moet het echt van de lange zomeravonden hebben wanneer het nog licht is om te rijden.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 01:16

Mensen die ik ken, hebben het volgende gedaan:

Een stuk land, met stallen een rijbak, huren en vervolgens op dat land een grote stacaravan zetten.

Ik zie mezelf dat later misschien ook nog wel eens doen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 07:58

er is veel verschil je paarden bij huis of je paarden op een eigen locatie te zetten. Toen wij nog in Gouda woonden had ik de mogelijkheid een perceel land aan te kopen waar ik mijn paarden kon houden.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:12

in NL klopt die uitspraak mss wel, of wordt die optie zelden aangeboden. Wij zijn daarom net over de grens gegaan en hebben daar een opknapboerderij gekocht met 7000 m2 grond en een grote schuur. Kijk dus nu ook vanuit de woonkamer naar de paardjes voor het geld waaroor we in nld een appartement hadden kunnen kopen. is ook een meerjarenproject maar ik wil nooit meer weg hier, het is zo fijn wonen in de natuur :) We hebben bij het huis 2 appartementen (1 vleugel van de boerderij) waarvan ik me kan voorstellen dat we er 1 ooit gaan verhuren aan iemand die haar paard mee wil nemen.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:46

@Hinke: Wij hoeven ook niet perse een bak, als we iets kunnen vinden in de buurt kunnen we de bak van de rijvereniging gewoon blijven gebruiken, net zo makkelijk. De stallen wordt wel wat lastiger ja, maar we hoeven maar een schuilstal te hebben natuurlijk. Dat voldoet dan prima :)
En ach, het is een meerjaren plan. We zien wel als het eenmaal echt zover is.... Tot die tijd gaan wij ontzettend hard sparen:P

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:02

Maar als ik bv die advertentie van marktplaats bekijk.... dan heb je toch alsnog je paard op een pensionstal staan? Oke het is lekker dichtbij, maar imo niet anders dan dat je je paard stalt op een stal waar je zelf 100% tevreden over bent. Andere paardenmensen heb je daar dus ook om je heen.
Bij paarden aan huis denk ik toch echt aan je eigen stukje land, met je eigen stalletje, je eigen huisje en je eigen regeltjes e.d.
Ik bedoel, stel je vind de stal toch niet zo geweldig op den duur, dan kan je niet alleen weer een nieuwe stalling zoeken, maar ook een nieuwe woonruimte. of aondersom, het huis bevalt niet, kan je ook beide opnieuw gaan zoeken.
Snap niet helemaal wat er nou zo geweldig is aan dit idee.
ik zou gewoon lekker een huisje zoeken wat helemaal naar jou wens is en een stal die aan al jou eisen voldoet. Los van elkaar.
Of echt je eigen stuk zoeken. Dus dat alleen jij je paarden er hebt, en niemand anders. Anders is het imo gewoon een pensionstal.

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:11

Om die reden ben ik naar Belgie verhuisd. Heb nu mijn huis achter de achtertuin aangrenzend is een weiland met stallen. Wel geen rijbak ofzo, maar op deze mannier heb ik in ieder geval mijn paarden aan huis. Scheelt een hoop geld tov 2 paarden in pension zetten.
Als ik dat nog zou moeten betalen zou ik het niet kunnen betalen. Nu kost het me alleen voer, veearts, hoefsmid e.d.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:21

Nou denk niet dat het alleen voor de rijkere mensen is, zoals hierboven al genoeg voorbeelden.
Ik heb bij een makelaardij gewerkt en daar hadden we vrij regelmatig huizen in de verkoop waar je paard aan huis kon stallen.
ok ik woon niet in de randstad, ik woon ca. 30 min. van rotterdam af, maar het is niet onmogelijk.
Zo hadden we bijvoorbeeld een huis in verkoop voor 170.000 mét 3 stallen en een ruime wei. Ik moet er dan wel bij zeggen dat de grond van de stallen gehuurd was, maar dit bedroeg ook maar 250 euro per jaar. Dus zou je per maand ongeveer 20 euro kwijt zijn aan stalling en weidegang, niet duur vind ik.
Maar je moet wel goed zoeken ;)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:25

Ik zou heel graag mn paard bij huis willen hebben, dat is echt nog een droom! Toen ik jonger was woonden we (met ouders) in een boerderijtje met paard aan huis. Weiland waar paard in stond was in bruikleen. Super is dat de voordeur open doen en begroet worden met een hinnekje :D Ooit hopen mijn vriend en ik een boerderij in de omgeving te vinden wat betaalbaar is, maar dat zal er denk ik niet zo snel van komen met die prijzen hier in de buurt ;(

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:52

Das echt een droom!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:32

We hebben wel de paarden aan huis, wonen in een vrijstaande woonboerderij met een dubbele garage met daaraan 2 stallen in Zwartebroek.
Redelijk landelijk maar toch in de randstad....tja, kost wel geld..
Althans de hypotheek en zo, maar ik bespaar op de paarden, de pensionstal waar ik stond kostte me €300 in de maand voor 1 paard

Maar nu heb ik 2 paarden aan huis, hooi van eigen wei, lopen 24/7 buiten en de kosten zijn beduidend minder...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:34

ik heb thuis 2 paarden volledig verzorgd voor net iets meer dan het bedrag waarvoor ik er 1 in pension had. scheelt dus nogal ja..

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:35

Mijn pony staat ook aan huis :) niet mij huis,nog altijd van mij ouders :') Maar ik denk dat je maar net geluk moet hebben,met een weitje achterom waar je een leuk stalletje kan maken ect. :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:39

en tis ergens ook maar hoe graag je het wil he, en of je bereid bent concessies te doen. Bv door verder van je werk te gaan wonen/in een andere regio/net over de grens te gaan wonen/eventueel bereid bent op te knappen/ouder huis/minder luxe etc.

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:25

Dat het voor rijke mensen is weggelegd ben ik deels wel en niet met je eens.
Je moet natuulijk wel zo'n huis kunnen betalen, maar uiteindelijk ben je met de rest wel goedkoper uit denk ik..

Ik heb het geluk dat mijn ouders op een boerderij wonen met een stuk land. Heb een stal voor mijn 3 lieve 4 voeters. Je moet alles wel zelf doen, hooi, stro en voer halen. Onderhoud van de weide,stal en bak betalen.
Maar zelf zal ik echt niet meer terug willen naar een pension stal, al mis ik de luxe van een binnenbak wel :P

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:53

ElCamino schreef:
We hebben wel de paarden aan huis, wonen in een vrijstaande woonboerderij met een dubbele garage met daaraan 2 stallen in Zwartebroek.
Redelijk landelijk maar toch in de randstad....tja, kost wel geld..
Althans de hypotheek en zo, maar ik bespaar op de paarden, de pensionstal waar ik stond kostte me €300 in de maand voor 1 paard

Maar nu heb ik 2 paarden aan huis, hooi van eigen wei, lopen 24/7 buiten en de kosten zijn beduidend minder...

Dan heb je enorm mazzel met de koop van jullie woning. Net snel op Funda gekeken en helaas niet onder de 4ton...