Net zoals Maestro was dat een paard dat fijn na te rijden was voor mensen, en ik vond het leuk om leerlingen de basis en moeilijkere oefeningen op een 'leerpaard' te leren. Gewoon echt laten voelen wat nageeflijkheid en verzameling is voordat zij het hun eigen paard aanleren. In de praktijk zie je immers vaak dat een ruiter een paard iets probeert bij te brengen waarvan hij zelf niet weet hoe het aan moet voelen. Naar mijn mening niet de handigste methode
.Nu zou ik dat met Maestro nog niet zoveel willen doen, gewoon omdat ik het lastig vind om het met mijn eigen wedstrijden en training te combineren, te verwarrend voor hem zeg maar. Maar deze winter kwamen er via de boktveiling wel een paar bokkers een soort 'clinic' op hem doen, waarbij we in 1 les onder het motto 'Spaanse passen op Lipizzanerhengst' een hele leuke training gaven waarbij allerlei M en Z oefeningen (t/m appuyementen en changementen) aan bod kwamen.
Zou daar behoefte aan zijn bij andere ruiters vraag ik me af, en hoe ga ik die dan bereiken? Waar moet ik dit soort 'clinics' gaan geven, en wat is een goede prijs?
Hoe laat je zowiezo aan de wereld weten dat je weer zin hebt om les te geven (aan mensen met eigen paard en bij hun aan huis)? Als je eenmaal een paar klantjes hebt dan wordt het vanzelf wel meer is mijn ervaring, maar ik kan het toch moeilijk op het prikbord hangen...
Vragen, vragen, iemand antwoorden?

) en omdat ik een instructeur wist die helemaal in haar straatje paste. Nou zit die jongen helemaal vol (is trouwens Marcel van Leeuwen, als hij weer tijd heeft wil ik ook een tijdje bij hem gaan lessen) en heeft ze mij gevraagd.
... Arme Maes