Mijn verzorg haflinger heeft altijd harde poep vlekken HELPP

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

RF_Pictures

Mijn verzorg haflinger heeft altijd harde poep vlekken HELPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 14:44

Hallo bokkers,

Mijn verzorg haflinger heeft altijd harde poepvlekken echt overal.
Ik borstel zoveel ik wil maar het gaat niet weg ik weet dat ze altijd rolt maar dan kan het toch niet gelijk zo'n grote poepvlek komen
En het is nu herfst dus met water gaat moeilijk (we hebben ook alleen koud water). Natte spons of borstel al geprobeert maar dan wordt het een bruine vlek en krijg ik het nog niet goed weg. Het zit op de kont aan de onderkant waaar de singel komt (dat vind ik de ergste plek omdat je het daar niet goed weg krijgt)

iemand tips :z

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:45

Gewoon poetsen met de harde borstel tot het 'harde' er vanaf is. Dat het nog bruin is maakt niet uit. Ik heb een wit paard dus ik ken je probleem :')

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 14:48

xKatjj schreef:
Gewoon poetsen met de harde borstel tot het 'harde' er vanaf is. Dat het nog bruin is maakt niet uit. Ik heb een wit paard dus ik ken je probleem :')

Met harde borstel gaat het nog niet weg dat bruine vind ik niet zo'n probleem maar heb laatst gewassen omdat het toen nog kon en ging het er nog niet af toen heb ik gewoon met mijn nagels die poep eraf moet krabben het zat helemaal onder mijn nagels en het was nog niet weg

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:52

Oh raar, bij mijn paard gaat het meestal wel weg met een harde borstel. Ik doe het soms ook met zo'n harde hoefborstel, die zijn net nog wat harder dan de gewone harde. Verder misschien een puimsteen? Geen idee verder.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:53

Zo'n puimsteen poetsblokje helpt supergoed tegen zulke vlekken! Meestal krijg je dan zelfs de hele vlek weg ;) en ze helpen ook super bij verharen. Kun je gewoon kopen bij de ruitersportzaak :)
Laatst bijgewerkt door Shorks op 07-11-10 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:54

hallo,

Hier ook zo'n viespeuk. Inderdaad zoveel mogelijk met een harde borstel eraf borstelen. Verder ken ik geen goedwerkend middel/borstel, behalve water, helaas.

ikenindi

Re: Mijn verzorg haflinger heeft altijd harde poep vlekken HELPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:56

als het hard is en dus droog kun je het toch heel makkelijk met een poetsblok weg halen? die dingen zijn ideaal daarvoor. tis lastiger als t nat is...

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 14:58

xSharonax schreef:
Zo'n puimsteen blokje helpt supergoed tegen zulke vlekken! Meestal krijg je dan zelfs de hele vlek weg ;) en ze helpen ook super bij verharen. Kun je gewoon kopen bij de ruitersportzaak :)

Ga ik is proberen maar denk dat echt bij de grote poep vlekken het moeilijk zal gaan want dat is gwn echt een groot stuk poep wat helemaal in de haren geklit zit zegmaar knippen kan maar als het nou zo vaak gebeurt dan knipje der zo kaal

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:42

ik heb ook zo'n knol :p en ik gebruik dan eerst zo'n groomblokje en dan haal ik het ergste eraf en dan poets ik gewoon normaal

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:06

ik heb een borstel, met ronde metalen banden met tandjes. perfect voor loslatend winterhaar en megavieze paarden. Moet lukken met deze

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:18

Misschien kun je er ook wat antiklit o.i.d. in doen, dan laat de poep makkelijker los.