Mijn paard eet stro, maar dat hoeft (heb ik gehoord) geen probleem te geven. Hij doet het nu al 1,5 jaar (zolang ik hem heb). En ik heb nooit problemen gehad.
Op mijn vorige stal had ik het probleem dat mijn stal enorm vies was, je stond te soppen in de urine (of wat het dan ook was) en er was geen schoon stroo-tje meer te bekennen (opgegeten of vies geworden). Ik ben toen overgestapt op zaagsel, aangezien dat schooner zou zijn en hij het niet at. Eenmaal overgestap was het heerlijk, niet meer zo vies (wel wat duurder, maar dat kon ik aardig beperken) en ik stond niet meer te soppen. Daarna ben ik overgestapt op zaagsel met een klein laagje stro erover, zodat hij weer aan het stro kon wennen. Ik mixte het schone stro met het schoon-maar-vieze stro, aangezien hij het dan minder at (ik eet ook liever niet mijn eigen poep

Nu ben ik verhuist naar een nieuwe andere stalling. Enorm mooi gelegen, lekkere weide gang zomers, paddock beschikbaar voor de winter. Alleen nu de winterstalling weer is begonnen, begint het probleem weer van vooraf aan. Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet! Mijn paard eet nog steeds alle stro op, nu maak ik me daar niet meer zo druk om. Ik heb een middeltje gekregen om ervoor te zorgen dat hij het niet opeet, maar dat werkt naar mijn idee niet. Ik mag niet overstappen naar een andere bodem (ik had stro-korrels voorgesteld) omdat de eigenaar hier geen belangsteling bij heeft, en dit waarschijnlijk niet goed is voor de ondergrond. (Hij gooit de mest over eigen land). Het schijnt ook dat mijn stal enorm nat blijft (dat zeggen mijn stal genootjes).
Nu stond mijn paard de hele dag op stal, aangezien de DA zou komen om te enten. Toen ik hem uit stal haalde had hij dikke achterbenen (stal-benen?). Ook stond hij de hele tijd te trappen, alsof ie jeuk had aan zn voetjes. Ik kijken: Ja hoor, ook nog is mok. Dit heeft hij bij mij nooit gehad, maar zn maatje waar hij mee buiten stond heeft ook erge mok gehad! dus ik ga er vanuit dat dit door zijn maatje komt. Maar nu bevorderd de genezing van mok het niet met een natte stal.. Het is echt letterlijk dat ik elke dag sta te soppen.
Of ik er nu veel of weinig stro in de stal kwak, het blijft nat (als ik er weinig in doe is het nat, als ik er veel in doe is al mn schone stro opgegeten en is hij ook nat)
Wie heeft er tips, want ik zie het echt even niet meer... Ik wil mijn paard ook niet 7-8 uur buiten hebben (om te ''voorkomen dat zn stal vies word'')(vooral nu niet met die mok ook) mede omdat hij geschoren is en hij snel ''honger'' heeft en zand gaat eten.
Laat me jou idee horen, wat ik met een natte stal kan. Ik ga morgen zo ie zo naar de eigenaar dat dit niet goed gaat... mn paard kan ook niet zonder bodem bedekking staan natuurlijk!