ik sta met mijn Tinkermeisje op de plaatselijke manege. Een gezellige manege, paardje wordt volledig verzorgd (gemest, gevoerd, buitengezet in de zomer, mogelijkheid 24 uur wei of zelf binnenzetten) we hebben 2 binnen- en 2 buitenbakken, goede spuitplaats en 1x per week gratis les. Ik betaal 210 euro pm., binnenkort zal ik 240 euro moeten gaan betalen omdat Chubby wrs. doorgroeit tot "paard".
Nu hebben de ouders van een paardenvriendin van me (staat bij mij op de manege, we zijn vaak samen, gaan ook altijd samen buitenritjes maken enzo) een huis gekocht met grond. Ze gaan een leuk stalletje bouwen, er komt een ruime weide en een buitenbak. In de straat zitten 2 pensionstallen met binnenbak waar we wrs. gebruik van kunnen maken. Ik ben gevraagd mee te verhuizen met Chubby. Erg gezellig, ons eigen stalletje. 's Ochtends wordt er gevoerd en worden de paardjes buiten gezet (in de winter in de buitenbak, in de zomer op de wei). 's Avonds moet ik zelf binnenzetten en voeren. daarbij is ook het mesten voor mijzelf. Vooral het financiele spreekt mij aan: max. 150 euro, als de kosten van brok, hooi en stro meevallen kan dat zelfs minder worden...
Ik voel er veel voor om mee te verhuizen. Het heeft zo zijn voordelen, en daarnaast ben ik anders sowieso mijn beste rijmaatje kwijt... Helaas zijn mijn ouders mede-eigenaar van Chubby. Mijn broertje en zusje lessen op de manege en rijden af en toe op Chubby (als ik er ook ben, ze zijn nog te klein om alles zelf te doen). Uiteraard kunnen ze op de nieuwe stal ook gewoon op Chubby rijden. Daarbij is mijn moeder bang dat het teveel tijd van mij gaat vergen?
Wat zouden jullie doen (verhuizen of niet) en hebben jullie nog leuke argumenten om mijn ouders over te halen?
Of hebben jullie juist goede argumenten om idd. niet te verhuizen?Alvast bedankt!
Jacqueline