Ervaringen weide + schuilstal.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

Ervaringen weide + schuilstal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 09:59

Hallo iedereen, Graag zou ik van jullie ervaringen horen over paarden in een weide met alleen een schuilstal. Wat betalen jullie gemiddeld in de maand, waar hebben jullie je weitje gevonden..Enz enz. Ik zou dit graag willen weten omdat ik aan het kijken ben voor een paard maar om onvoorbereid te werk gaan lijkt me niet slim.. Groetjes Marleen

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:06

Ik heb een advertentie op Marktplaats gezet waarin ik op zoek was naar weide met schuilstal bij mij in de omgeving. De prijs per maand verschilt uiteraard per regio. Hier zijn de kosten 125,- per maand incl. bijvoeren in de winter, buitenbak, zadelkamer en overdekte poetsplaats.
Ik zou wel opzoek gaan naar een plek met een verhard gedeelte, waar ze in de winter droog kunnen staan en bijgevoerd kunnen worden. Want als je paard de hele winter in de blub moet staan wordt je er ook niet vrolijk van.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:08

Heel verstandig om je goed voor te bereiden :) ik betaal 250 euro per jaar voor ongeveer een halve hectare (als pure gras/zomerwei, heb nog een eigen weide van 2000 m2 maar dat mogen ze kapot lopen in de winter en ik rij in een deel) maar prijzen verschillen erg per regio. let erop dat de wei groot genoeg is (ik vind 7000 m2 voor mijn 2 paarden net an maar kan omdat ze snachts binnen staan, beste voor 24/7/365 buiten is minimaal een halve hectare per paard) zodat je genoeg gras hebt, dat ze beschutting kunnen zoeken tegen regen en wind en dat ze ergens droog zonder erge blubber kunnen staan, ook als het erg nat weer is. Beste wat je kunt doen is gewoon rondvragen in de buurt, zet een advertentie in je lokale krantje, en als er al een schuilstal staat, wel ff checken of die er mag staan, niet dat er iets illegaal staat dat halverwege je huurperiode ofzo opeens gesloopt moet worden.. kijk ook of en hoe water en mestafvoer en hooi/stro opslag en aanvoer geregeld kunnen worden. en hou er rekening mee dat een paard niet alleen kan staan en je dus een paarden/ponymaatje erbij moet hebben staan..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:16

Ik ben in de buurt gaan rondrijden en rondvragen overal waar ik weide tegenkwam, zo er telkens viavia aan geraakt. Eerst betaalde ik 90 euro/maand voor 60 are, drie schuilstallen en hooi, geen piste, stromend water, elektriciteit etc. Nu betaal ik 83 euro/maand voor anderhalve hectare, twee schuilstallen, geen hooi, geen piste, geen stromend water, geen elektriciteit etc.

Heel basic dus, maar met wat creatieve oplossingen is dit goed te doen, voor water hebben we 1000-liter vat op aanhangwagen dat we de weide inrijden, voor elektriciteit zonnepaneel op het dak, piste = gewoon in de wei rijden en veel buiten gaan rijden. Ik zou het alleszins niet anders willen (buiten misschien een goede piste) maar paard is gelukkig elke dag in de wei, ook in de winter.

MarleenM

Re: Ervaringen weide + schuilstal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 13:30

Iedereen alvast bedankt, Ik zou dan op zoek zijn naar een weitje waar eventueel al een paar anderen staan. Het gaat trouwens om een 1,5 jarige. Dus het mag heel primitief zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:37

Huur een wei van een particulier hier in de randstad.
70,- per maand.
Exclusief hooi, 105,- per maand. (gaat elke dag een baal doorheen)
Gebruik van de bak bij de buren, +/- 40,- per maand.

Zijn eigenlijk de duurste dingen. Dus ik kom uit op 215 euro pm.

Afrastering, onderhoud van je spullen en dat soort dingen is ook prijzig maar is maar 1malig :)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:40

Goed onderwerp.
Ik volg ook even, want ik ben naar hetzelfde op zoek. Wel in een andere regio (zuid-west brabant) en de prijzen liggen best ver uiteen per stalling.

Ben wel benieuwd wat er hier in de buurt (etten-leur) wordt gevraagd.

MarleenM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:08

suus_ schreef:
70,- per maand.

Afrastering, onderhoud van je spullen en dat soort dingen is ook prijzig maar is maar 1malig :)

Zoo voor 175 euro kan ik hier in volpension staan.. Maarja dan staat het paard geen 24/7 op de wei wat ik graag wil..

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:15

Wij betalen 75 euro kaal per paard. Daar komt het hooi, krachtvoer etc nog overheen en daarom hebben wij een vaste prijs van 140 euro per maand per paard. Dat is dan inclusief aankopen van bijvoorbeeld eens een nieuwe mestvork en afvoeren van de mest/ uitrijden van de mest over de weilanden. We delen de zorg voor de paarden met drie personen en hebben daarvoor een voer- en poepscheprooster. Alles moet dus zelf gedaan worden. De paarden hebben een grote inloopstal tot hun beschikking, een buitenbak met verlichting en 3 weilanden (bij elkaar ong 2 ha) en ze staan op dit moment met 4 volwassenpaarden en 2 veulens.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:40

ik sta bij een koeienboer met mijn 17 maander
staat nog een ander trekpaard waar de mijne dikke vriendinnetjes is
hebben een grote inloopschuilstal, ik mag onbeperkt hooi en stro nemen, ik mest zelf uit, hebben automatische drinkbakken, enkel als het vriest met de tuinslang een bak vullen.
Jammer genoeg is een groot stuk van de weide blubber waar ze diep in wegzakken,inclusief de ingang van de stal
ze kunnen verderop in de weide relatief droog staan en helemaal droog in de stal, maar ideaal is het niet
ik heb geen piste, ook niet in de buurt.
ik betaal ... niks voor de stalhuur
maar in ruil betaal ik de korrels, hoefsmid en wormenkuur voor hun paard
als ik het uitreken betaal ik voor de twee paarden 40 euro hoefsmid per maand, 5 euro wormenkuur per maand, en 20 euro korrels per maand, + eventuele hebbedingetjes, kom ik op ong 75 euro per maand voor twee paarden.

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:45

Ik betaal voor een Welsh Cob en een shet 75 euro per maand. Dit is uiteraard wel kaal. Hooi kopen we gezamelijk en brok en zaagsel ook. Er is een goede schuilstal en een verharde voerplaats, water en stroom. Ook hebben we een ruime zadelkamer. We hebben een stukje wei waar we in kunnen rijden en een buitenbak op loopafstand. Verder geweldige uitrijmogelijkheden. Dichtbij bos, hei en water.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:33

Ik heb een advertentie op Marktplaats gezet en zo een wei gevonden. Is nu 125 per maand alleen voor de wintermaanden, voor het hele jaar zou het 100 per maand zijn. Dat is incl hooi. Voeren, zorgen voor water en onderhoud van de wei doet de verhuurder. Mijn paard heeft gezelschap van een aantal pony's. Er is geen rijbak, wel heel mooi gebied om buiten te rijden (ruiterpad begint tegenover de wei).

justhorseoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:36

Wow wat betaal jij veeel !!

Ik had voor 50 euro een wei met schuilstal pomp ( voor het water)
Super gave uitrijmogelijkheden bos dorp meer ruitepaden)

Hooi kosten ongeveer 25 euro in de maand

Ik vind jou 1 baal per dag wel enorm veel hoor !! mijn paarden hebben nooit zoveel gehad op een dag

suus_ schreef:
70,- per maand.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:45

Ik betaal voor twee pony's 70 euro/maand. Dat is incl schuilstal en gebruik van de bak, maar excl hooi en brok. Zonder gebruik van de (weliswaar verlichte) bak kwam het op 50 euro.

Gevonden via kennisen. Heel goed rondvragen dus. Omdat de pony's hier maar 6 maanden kunnen staan moesten we verder zoeken, en nu een westernmanege gevonden waar we over een half jaar naar toe verhuizen. Dat kost wel meer, maar is incl voer en voeren. Komt op 200/maand voor twee pony's. (Ze hebben daar ook een verlichte bak, maar staan verder ook alleen met schuilstal op de wei)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:56

justhorses schreef:
Wow wat betaal jij veeel !!

Ik had voor 50 euro een wei met schuilstal pomp ( voor het water)
Super gave uitrijmogelijkheden bos dorp meer ruitepaden)

Hooi kosten ongeveer 25 euro in de maand

Ik vind jou 1 baal per dag wel enorm veel hoor !! mijn paarden hebben nooit zoveel gehad op een dag

suus_ schreef:
70,- per maand.

Tsja ze eet het op dus ze zal het wel nodig hebben ;). Ze heeft gewoon onbeperkt inprincipe, dit gaat er dan doorheen.
Als het gras begint te groeien kunnen we in het land aan de slag en hoeven we ook geen hooi meer te geven.
Dan blijft het 70 euro p/m

Maar randstad is sowieso erg duur hoor. De duurste pension hier in de omgeving is zo rond de 450,- p/m. Daar kunnen ze hoogstens een half uurtje in de paddock, en dat moet je nog zelf doen ook. :')
Wat je dan daar hebt is iets wat je aan de andere kant van het land voor 200euro hebt, of goedkoper.
Dat is echt bizar :=

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:02

Voor 100,- had ik een weiland met water(pomp die in de winter afgesloten werd) afrastering en schuilstal. In de zomer helemaal geweldig en harstikke fijn zo'n eigen plekje, in de winter verschrikkelijk want het lag in de polder en dus waaide het verschrikkelijk hard. Erg leuk als je met je hooi loopt te sjouwen dat vloog gelijk weg. Moest ook alles met de fiets doen dus wanneer ik met sneeuw met aan beide kanten een jerrycan fietste, zag ik de grond nogal eens van dichtbij :+
Nu staan we op een plekje voor 50,- per maand inc. stroom (hebben zelf moeten omheinen) water en een schuilstal. Gelijk aan de rand van ons dorp en tussen de bomen dus weinig last van erge wind.

Lees hieronder trouwens iemand die 1 baal hooi per dag veel vind, mijn D pony en shet veulen kregen van de winter ook een hele baal. Dan lag er de volgende dag nog een klein beetje en kregen ze een halve erbij, dag erna weer een hele.

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:40

mijn paardje staat met een ander paardje van de eigenaar van de wei. Er zijn electrische drinkbakken. Alleen geen stroom ,maar kunnen we met een aggregaat oplossen. Ik betaal 65 euro incl. hooi. Brokken haal ik zelf ,maar is op dit moment niet veel nodig ,omdat mijn paardje net 2,5 is.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 10:51

Hmm valt me wel op dat het veel wisselende prijzen zijn.. De 1 zit rond de 130 euro en een ander rond de 70..Is nogal een verschil..

Maarja ik ga eens rondkijken hier in de buurt..

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:52

Ik betaal alleen het voer. Ze staat bij mijn schoonvader. :D