Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik betaal 250 euro per jaar voor ongeveer een halve hectare (als pure gras/zomerwei, heb nog een eigen weide van 2000 m2 maar dat mogen ze kapot lopen in de winter en ik rij in een deel) maar prijzen verschillen erg per regio. let erop dat de wei groot genoeg is (ik vind 7000 m2 voor mijn 2 paarden net an maar kan omdat ze snachts binnen staan, beste voor 24/7/365 buiten is minimaal een halve hectare per paard) zodat je genoeg gras hebt, dat ze beschutting kunnen zoeken tegen regen en wind en dat ze ergens droog zonder erge blubber kunnen staan, ook als het erg nat weer is. Beste wat je kunt doen is gewoon rondvragen in de buurt, zet een advertentie in je lokale krantje, en als er al een schuilstal staat, wel ff checken of die er mag staan, niet dat er iets illegaal staat dat halverwege je huurperiode ofzo opeens gesloopt moet worden.. kijk ook of en hoe water en mestafvoer en hooi/stro opslag en aanvoer geregeld kunnen worden. en hou er rekening mee dat een paard niet alleen kan staan en je dus een paarden/ponymaatje erbij moet hebben staan..
suus_ schreef:Huur een wei van een particulier hier in de randstad.
70,- per maand.
Exclusief hooi, 105,- per maand. (gaat elke dag een baal doorheen)
Gebruik van de bak bij de buren, +/- 40,- per maand.
Zijn eigenlijk de duurste dingen. Dus ik kom uit op 215 euro pm.
Afrastering, onderhoud van je spullen en dat soort dingen is ook prijzig maar is maar 1malig
suus_ schreef:Huur een wei van een particulier hier in de randstad.
70,- per maand.
Afrastering, onderhoud van je spullen en dat soort dingen is ook prijzig maar is maar 1malig
justhorses schreef:Wow wat betaal jij veeel !!
Ik had voor 50 euro een wei met schuilstal pomp ( voor het water)
Super gave uitrijmogelijkheden bos dorp meer ruitepaden)
Hooi kosten ongeveer 25 euro in de maand
Ik vind jou 1 baal per dag wel enorm veel hoor !! mijn paarden hebben nooit zoveel gehad op een dagsuus_ schreef:Huur een wei van een particulier hier in de randstad.
70,- per maand.
. Ze heeft gewoon onbeperkt inprincipe, dit gaat er dan doorheen.