Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
arwen3 schreef:Bij het zelf hooien is het echt van belang dat je zelf kunt maaien, schudden en zwelen (in rillen leggen). Als je dat niet kunt is het laten hooien en zo duurder dan het kopen van pakjes hooi. Komt door het arbeidsloon.
In kleine pakjes zetten kost bij ons ongeveer 50 cent per stuk, maar dan moeten het er wel minimaal 40 zijn.
Wij kopen ook hooi bij Staatsbosbeheer. Zij beheren hier natuurgraslanden, die eens per jaar gemaaid moeten worden. Of ze brengen het weg naar de 'stort' of ze verkopen het tegen pakkosten aan particulieren. Mogelijk dat je SBB of Natuurmomenten of een andere groenbeheerder kunt benaderen.
Voor ponies die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid hoef je niet zo zeer te bemesten. Wel zorgen dat je wat mineralen e.d. bijvoert. Maaien als het zo lang is als hiervoor gezegd is en laten liggen minimaal 4 weken.
Succes.
Dionnevdkaal schreef:arwen3 schreef:Bij het zelf hooien is het echt van belang dat je zelf kunt maaien, schudden en zwelen (in rillen leggen). Als je dat niet kunt is het laten hooien en zo duurder dan het kopen van pakjes hooi. Komt door het arbeidsloon.
In kleine pakjes zetten kost bij ons ongeveer 50 cent per stuk, maar dan moeten het er wel minimaal 40 zijn.
Wij kopen ook hooi bij Staatsbosbeheer. Zij beheren hier natuurgraslanden, die eens per jaar gemaaid moeten worden. Of ze brengen het weg naar de 'stort' of ze verkopen het tegen pakkosten aan particulieren. Mogelijk dat je SBB of Natuurmomenten of een andere groenbeheerder kunt benaderen.
Voor ponies die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid hoef je niet zo zeer te bemesten. Wel zorgen dat je wat mineralen e.d. bijvoert. Maaien als het zo lang is als hiervoor gezegd is en laten liggen minimaal 4 weken.
Succes.
4 weken laten liggen lijkt mij niet goed, dan hoef je geen baaltjes meer te maken want dan hou je niks over.
Zelf maaien op knie hoogte elke dag schudden een dag of 5-7 mooie slurfjes maken en persen.
), hoe lang het op het land ligt en hoe vaak schudden en dergelijk is afhankelijk van het weer en hoe droog je het wil hebben. Ik bedoel minimaal 4 weken opslaan voordat je het gaat voeren. Dionnevdkaal schreef:4 weken laten liggen lijkt mij niet goed, dan hoef je geen baaltjes meer te maken want dan hou je niks over.
Zelf maaien op knie hoogte elke dag schudden een dag of 5-7 mooie slurfjes maken en persen.
), hoe lang het op het land ligt en hoe vaak schudden en dergelijk is afhankelijk van het weer en hoe droog je het wil hebben. Ik bedoel minimaal 4 weken opslaan voordat je het gaat voeren.[/quote]

capopjekop schreef:Bedankt voor je antwoord. Ik ben al een beetje aan het rondkijken voor loonwerkers in de buurt, dus ik zal ook zeker contact opnemen
Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor bodemonderzoek? Waar laat je dat doen?
En hoe lang is het gras als je het laat maaien?