hoe strak moeten peesbeschermers

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pietaaa

hoe strak moeten peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 20:06

heey
mijn vraag is dus hoe strak
peesbeschermers moeten en strijklappen

Martje80

Re: hoe strak moeten peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:08

wat k weet is dat je de klittebandjes niet aan moet trekken, maar alleen vast doen, dus niet op spanning brengen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:24

Ze moeten zo strak zitten dat ze niet afzakken maar te strak moet ook niet. Als ze te strak zitten belemmer je oa. de doorbloeding en kun je blessures krijgen en drukkingen. Drukkingen zijn die witte haren,strepen die je bij sommige paarden op hun onderbenen ziet...Laat het anders even controleren door iemand die er verstand van heeft.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:28

Je laat ze eerst open vanaf de knie naar onder glijden tot dat ze op een plaats zitten. (je voelt dit moment heel duidelijk) De elastieken doe je gewoon dicht, dus je trekt er niet aan, je legt vouwt ze gewoon om het been en doet de verticale klittenband er overheen. Daarna controleer je simpelweg of ze houden door ze zachtjes naar onder te drukken. Veel mensen doen ze veel strakker dan nodig is, dit heeft geen enkele positieve toevoeging, eerder meer negatieve.

Linsey_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:57

ja precies, Niet aan trekken.
en als je ze om hebt net zoals lara_silver al zegt, zachtjes drukken of ze niet te los zitten.
en weet niet of je acht wilt weten, maar daar ik het een stukje onder het midden dan doe ik ze dicht en duw ik ze naar beneden.
als het stroef gaat, zitten ze te strak en als het heel vlug gaat, zitten ze te los.

Marritk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:33

Ik zou het voor de zekerheid door iemand laten controleren voor dat je gaat rijden.
Zo weet je tenminste zeker dat ze goed zitten. en geen blessures bij je paard veroorzaakt :)

Isistri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:53

Ligt eraan of je er elastiek in hebt, dan licht aantrekken maar niet zo dat je het idee hebt dat de doorbloeding niet ok meer is, gewoon zodat ze niet los kunnen vallen, en goed om het been zitten.
Als je klitteband hebt hetzelfde verhaal eigenlijk, alleen zul je die minder strak kunnen aantrekken anders trekt het paard ze los.

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:03

Je moet ze niet te strak doen, dat is niet goed voor de doorbloeding in de pezen. Sluit ze gewoon rustig zonder spanning om de benen aan. Maar ook weer niet te slap dat ze afgleiden.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:23

ik doe altyd mijn pink er tussen

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:48

Vast is vast. Inderdaad eerst van boven naar beneden laten schuiven en dan klitteband op klitteband is genoeg.

margriet78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:39

niet strak maar gewoon dat ze niet afschuiven achter kan je ze wel wat losser doen die glijden niet zo snel af

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:44

Vast maken zonder dat het elastiek uit rekt, anders krijg je van die mooie witte plekken op de benen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:31

ik maak hem met een spoepele beweging vast, dus een milimetertje van het elastiekgebruiken en dan vast doen.
ik zet dus iets druk op het elastiek maar niet te.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:36

Hmmmm ik doe ze denk ik ook aardig vrij strak achter (de strijklappen dus) Omdat ze nog weleens schuiven :S ... Iemand een tip waaraan dit kan liggen... ?