Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fresco1234 schreef:hoi, ik heb een cursus voer voor paarden gedaan, ooit, en mijn idee is het volgende:
geen kuil, en zeker niet i d winter, er zit teveel eiwit in
dat eiwit wordt niet afgebroken door de nieren waardoor de urinekristallen terug in het bloed terechtkomen en zich vastzetten aan de gewrichten met als gevolg: idd botwoekering cq spat
geef je toch kuil, doe er dan elke dag een schep laminaze bij
voor paarden die weinig doen bestaat er seniores priores van subli.
erg goed spul.
denise04 schreef:TS, ik zou je 4-jarige geen haver geven als ze op "rust"staat.... Meeste paarden worden knettergek van haver...
Mijn 3-jarige kreeg overal energie van en werd al knetter van een handje muesli. Toen ben ik overgestapt op bietenpulp en sindsdien gaat het goed. Heeft niet te veel energie en zit geweldig in haar vel!
lanishafay schreef:het kuil wat ik geef is erg droog en lijkt eigenlijk heel erg op hooi...is dat misschien wel goed? als het te nat is voer ik sowieso hooi.fresco1234 schreef:hoi, ik heb een cursus voer voor paarden gedaan, ooit, en mijn idee is het volgende:
geen kuil, en zeker niet i d winter, er zit teveel eiwit in
dat eiwit wordt niet afgebroken door de nieren waardoor de urinekristallen terug in het bloed terechtkomen en zich vastzetten aan de gewrichten met als gevolg: idd botwoekering cq spat
geef je toch kuil, doe er dan elke dag een schep laminaze bij
voor paarden die weinig doen bestaat er seniores priores van subli.
erg goed spul.
fresco1234 schreef:alle kuil is helaas toch echt voor koeien, je kan het ook a d mest zien
aikon schreef:Nee, dat zie je verkeert. Dat paarden wat andere ontlasting hebben komt doordat ze aan het werk gezet worden. Aldus mijn pensionhouder. (voormalig koeien boer)