Paard scheren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_K

Paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 10:21

Hallo,

We hebben een project op school waarbij we een stelling moeten verzinnen en die moeten beantwoorden.
Nu is onze stelling: Paarden scheren is slecht. Is dat eigenlijk wel zo?

Nu is onze vraag aan jullie of jullie je mening willen geven over deze stelling. Of het wel echt slecht is. En willen jullie je antwoord ook onderbouwen.

Groetjes Kim en Christel.

EmptyWords

Re: Paard scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:44

ik ben pro scheren. mijn paard had het veel te warm met zijn wintervacht. ik kreeg hem in geen 6 uur droog en hij liep niet meer lekker omdat hij het te warm had. Nu hij geschoren is merk ik veel verschil, hij loopt makkelijke ren houd het rijden langer vol. ook hoef ik hem nu niet meer met een natte vacht buiten te zetten. hij is droog als ik dekens verwissel en kan dus weer snel naar buiten :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:47

het is niet slecht
maar aleen echt noodsakelijk als je wedsrijden,elke dag met hem of haar rijd,
het kan geen kwaad hoor,aleen moet hij/zij wel een dek op in de wei

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:32

ik denk niet dat het kwaad kan maar dat het gewoon heel persoonlijk is. en afhankelijk van je paardje. alleen moet je paardje wel een deken op als hij geschoren is.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:10

Er zijn heeeeeel veel topics over scheren waar de voors- en tegens- uitgebreid besproken worden. Misschien kan je hier nog wat in gaan lezen.

Ik ben alleen maar voor als het scheren functioneel is, dus bv de hardwerkende paarden die hun warmte niet kwijt kunnen.

Annemijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:32

het is echt niet slecht.
het is veel fijner voor je pony tijdens het rijden ze worden dan minder snel nat.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:34

Gooya schreef:
Er zijn heeeeeel veel topics over scheren waar de voors- en tegens- uitgebreid besproken worden. Misschien kan je hier nog wat in gaan lezen.

Ik ben alleen maar voor als het scheren functioneel is, dus bv de hardwerkende paarden die hun warmte niet kwijt kunnen.

Idd functioneel scheren.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:34

Niet slecht, heb pas het paard van een vriendin geschoren die had er echt al weken last van. Ik moest op bepaalde plekken drie keer mijn scheerapparaat eroverheen halen. Beestje was helemaal blij.

Waarom zou het slecht zijn??

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:11

Ideale 'uitvinding' , onze shets worden in maart of april geschoren zodat ze van die dikke wintervacht verlost zijn en niet gaan zweten als het warmer wordt. Ons wedstrijdpaard wordt in oktober altijd geschoren omdat ze anders na 15 minuten training al zeiknat is (= conditieverlies) en nadien amper droog te krijgen is. Bovendien (schimmel) is ze zo zonder al te veel wassen goed schoon te krijgen ivm wedstrijden.

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 15:14

Dank je wel voor jullie reacties!

PaulineRosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:05

Ik ben voor scheren wanneer het in het belang van het paard is!! Paarden kunnen erg ziek worden wanneer ze uren lang in het zweet staan!! Ik ben echt voor het scheren!! :)