Ik was opzoek naar ervaringen van mensen die "in de paarden" of "in de dieren" werken. Dan met name naar ervaringen van mensen die echt totaal omgeswitcht zijn van een kantoorbaan naar zo`n baan.
Ik zit momenteel een beetje in de knoop met mezelf en wat ik wil. Heb toerisme gestudeerd in Parijs, maar wilde eigenlijk altijd al liever met dieren werken. Heb 2 maal op een stal gewerkt, waarvan er een veel te zwaar was (naar mijn mening, namelijk 6 dagen per week 08.00-23.00 werken), en een andere waar ik het ook zwaar vond en geen tijd had voor mijn eigen paard. Ik weet dat het zwaar is dus. Heb ook 2 maanden stage gelopen bij een dierenkliniek, wat erg beviel, maar omdat ik de opleiding niet had mocht ik niet blijven. Heb verder ook op reisbureaus gewerkt, wat opzich ook wel leuk was, maar verdient heeeeel slecht. Nu werk ik sinds kort bij Fluke, als commercieel medewerker binnendienst. Mag de hele dag engels en Frans praten, en dat is ook wel interessant, maar het product trekt me verder echt niet. Ik vraag me af WAT nu te doen, behalve daar nog sowieso blijven voor het salaris enzo. Het is heel moeilijk om weer een opleiding te gaan doen omdat ik fulltime moet werken voor het huis en paard en auto te betalen. Bij de opleiding dierenartsassistente vragen ze om een groot aantal praktijkdagen, dat kan je natuurlijk bij geen een werkgever aankaarten. Als ik nu toch weer op een stal zou werken, weet ik eigenlijk al dat het zwaar word, en slecht betaald is.... Kan iemand helpen????
Ik werk sinds een jaar voor de overheid op een produktielaboratorium. ik ga niet uitleggen wat ik precies doe want daar snapt toch niemand wat van.