aantal vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxmarinthe

aantal vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 19:02

hee ik weet niet helemaal waar het hoort dus dan maar ff hier xd
ik heb een nieuw paard en die staat hoefbevangen nadat hij naar de hoefsmit was geweest weet iemand wat je het beste kan doen enn heeft iemand een paard of pony gehad die het ook zo had wat gebeurde er dan met die paard pony ? en het dan chronisch of niet ?

wat is het voordeel van het scheren van paard in de winter of is het dan alleen een voordeel voor wedstrijden?

MyHorseGirl

Re: aantal vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:05

Op het eerste weet ik geen antwoord, miss advies vragen aan de hoefsmid of DA?

Scheren in de winter kan handig zijn voor paarden die veel zweten. Als ze dan dik in hun vacht zitten drogen ze heel moeilijk op en (naar wat ik heb gehoord erover) kunnen dan zo sneller kou vatten omdat het zweet heel langzaam opdroogt. Met scheren is het zo opgedroogd en heb je dus ook minder kans dat ze kou kunnen vatten.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:09

Ik denk dat het fijn is om je paard te scheren als je intensief aan het werk gaat.
Zweten is opzich geen probleem, zet mijn paard ook weer in de wei als ze bezweet is en die heeft nog nooit een koudje gevat.
Maar meer om tijdens het werk hun warmte kwijt te raken, als je elke dag een uur aan het trainen bent is het ook niet erg fijn voor het paard om het zo warm te hebben..
Als je de goede dekens erop ligt zeg ik; waarom niet? :D ]. (als het niet het geval is dat je zo intenstief rijdt zou ik zijn teddyvacht laten. vooral géén zogenaamde 'zweetdekens' gebruiken)

Voor je eerste vraag durf ik geen antwoord op te geven :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:18

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:28