probleem met deken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

willie10

probleem met deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 21:37

Normaal doe ik in de winter nooit mijn pony een deken op, maar ik dacht ik ga het deze winter toch eens proberen. Ik doe zijn deken op en blijkt de volgende dag dat hij heel de tijd heeft lopen schuren ;( Ik vind die deken echt afdoen van de winter eigenlijk geen optie meer want het is zo onhandig met dat lange haar dan. Wie weet hoe ik dit het best kan oplossen, ik heb nog andere dekens dus ik kan dat proberen zou dat helpen denken jullie?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:06

ik heb een welsh merrietje, die word helemaal depri van dekens.
zodra ze onder deken staat veranderd ze in een zielig hoopje paard, gaat zich afzonderen van de kudde, als er iets kraakt of rammelt aan de deken vliegt ze in dolle paniek door de wei en ze krijgt hem altijd stuk of af.
voor haar dus maar besloten het te doen zonder, als ze er echt een hekel aan hebben of panisch voor zijn is het niet anders.

in jou geval zou ik een 1200 denier deken proberen.
maar waar schuurt ze?

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 22:21

kevje06 schreef:
zodra ze onder deken staat veranderd ze in een zielig hoopje paard, gaat zich afzonderen van de kudde, als er iets kraakt of rammelt aan de deken vliegt ze in dolle paniek door de wei en ze krijgt hem altijd stuk of af.
voor haar dus maar besloten het te doen zonder, als ze er echt een hekel aan hebben of panisch voor zijn is het niet anders.

maar waar schuurt ze?

heel verschillend. de ene keer aan haar nek en de andere keer weer aan haar kont, dus het is echt een beetje vaag.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 00:34

willie10 schreef:
kevje06 schreef:

maar waar schuurt ze?

heel verschillend. de ene keer aan haar nek en de andere keer weer aan haar kont, dus het is echt een beetje vaag.

Is dat schade van de deken door het bewegen van de pony, of schuurt ze echt aan een paal of iets?

ingaa

Re: probleem met deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:07

probeer de oude colectie van vorig jaar van hv polo eens die zijn helemaal met fleece gevoert ook de borst,
mischien helpt dat?

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 19:57

nee ze schuurt echt aan een paal dus de deken schuurt niet

shine1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 01:52

je kan het beste een oude deken gebruiken of zorgen dat die niet kan schuren

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 03:41

Mijn jonkie moest dit jaar er ook aan geloven, een deken op. En die heeft in het begin ook steeds weer wat geschuurd. Het was net of de deken dr jeuk bezorgde, maar die lag echt wel goed en schuurde ook nergens. Ik heb stug volgehouden, en nu na een paar weken doet ze het niet meer. Kan zijn dat die van jou er ook gewoon aan moet wennen.
Overigens raad ik je een deken met fleecevoering af. Fleece haakt in de haren, en zal nog veel meer "jeuk" veroorzaken.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 03:56

Heb je al verschillende dekens geprobeerd?
Lijkt mij, zo uit je verhaal, idd te komen van de bbinnenkant van de deken. Irritatie van de stof misschien?

Misschien is het idd gewoon wennen, dat kan ook nog.

Even een aantal verschillende dekens proberen, maar als je paard er niet gelukkig van wordt, zal je er toch voor moeten kiezen om zonder te doen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 04:13

Blijkbaar irriteert het haar...

Ik zou de deken aflaten en genoegen nemen met wat meer wintervacht, maar dat is natuurlijk persoonlijk. :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:28

ik zou ook kiezen voor geen deken. tja lange vacht is wat onhandig maar opzich waarom wil je geen dikke vacht als ik vragen mag?? als het is omdat ze langer nat bliven dat maakt niet uit hoor ze kunnen gewoon nat op het land. doei k met de mijne ook die heeft nooit wat. vaak zie je dat de ondervacht als droog is en alleen de buitenkant niet. verder heb ik geen ervaring met dekens dus kan jen iet goed helpen. denk alleen dat fleece idd jeukt misschien een gladde binnenkant?