Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Saffier schreef:Ik ben nu per paard (een is nu nog een veulen, dus eet nog iets minder) 500kg hooi per maand kwijt, en 8 zakken voer. Stro gebruik ik bijna niet, paarden staan 24/7 buiten, heb wel een klein schuil stalletje met stro erin, maar dat is te verwaarlozen.
Ik denk dat 100 euro per paard overhouden ruim gerekend is. Je hebt dan natuurlijk geen brok, maar wel stro.....
Ben nu wel nieuwsgierig waar je nu staat, heb zelf 8 jaar in Jdorp gewoond
amoebje schreef:Saffier schreef:Ik ben nu per paard (een is nu nog een veulen, dus eet nog iets minder) 500kg hooi per maand kwijt, en 8 zakken voer. Stro gebruik ik bijna niet, paarden staan 24/7 buiten, heb wel een klein schuil stalletje met stro erin, maar dat is te verwaarlozen.
Ik denk dat 100 euro per paard overhouden ruim gerekend is. Je hebt dan natuurlijk geen brok, maar wel stro.....
Ben nu wel nieuwsgierig waar je nu staat, heb zelf 8 jaar in Jdorp gewoond
Ben je 8 zakken voer per maand per paard kwijt??
Ik heb 1 zak waar ik 3 maand mee doe.
Denk ook dat het er aan ligt of je ze veel op stal wil hebben stal of juist niets. Want inderdaad de stal vulling en onderhoud zullen aardig wat per maand kosten.
Je zou ook aan een schuilstal oid kunnen denken. Imo minder bewerkelijk etc. en ook beter voor de paarden dat ze zelf kunnen kiezen waar ze staan.
cybrdynk schreef:Verder wil ik wel alles verzorgen. Ik merk zelf dat de verzorging vaak van je quality time met je paardje af gaat, dus dat vind ik zonde.
Ik zou ergens tussen de 4-6 pensionpaarden willen. En dan 2-3 pony/paardjes voor onszelf.