Mijn vraag is nu, wat is een redelijke leeftijd voor de aanschaf van een paard? Mijn lease paard is nu immers al 12 jaar, ik heb er geen wedstrijd plannen mee, slecht recreatief. Dus tot welke leeftijd kun je een paard wel intensief blijven berijden? Ik denk zelf dat 12 jaar voor mijn doeleinden absoluut niet oud is maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Dan nog iets, op wat voor vraagprijs kun je rekenen voor een Welsh Cob, stokmaat rond de 1.50 m, zeer rustig maar echt recreatief. Geen uitblinker in dressuur en ook niet een springen. Het is meer een paardje dat enkel de basis aangeleerd.
Alvast bedankt voor de reacties
, echt super papieren heeft. De stoeterij fokt voornamelijk Groninger paarden en ik denk zelf dat Pamela er gewoon bijgekomen is als ''leuk paardje'' als je begrijpt wat ik bedoel. Verder weet ik dat haar moeder op 25 jarige leeftijd is komen te overlijden aan de gevolgen van koliek. Pamela heeft zelf al wel een veulen op de wereld gezet die ook op de stal staat. Verder moet ik qua gezondheid de stamboom nog bekijken, maar ik neem aan dat ze verder 100% gezond is.

Ik zal eens vragen of ik hem binnenkort kan lenen
Kan ik alvast gaan sparen haha
Niet dat ik dit helemaal begreep maar goed. Het feit dat ze dus niet altijd als rijpaard is gebruikt maar meer als tuigpaardje, heeft dat invloed op de vraagprijs?
. Daarnaast weet ik meteen of het er op een eerlijke manier aan toe gaat zeg maar. Je moet je wel realiseren dat het een ontzettende domper wordt als ik haar niet kan betalen of wat dan ook. Zo'n lease paard zie je toch iedere dag