Plek zadelkamer

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Olandra

Plek zadelkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 23:59

Heee hoi

ik heb een beetje een kleine zadelkamer maar alles past er op zich welin maar ziet er ene beetje rommelig uit.

Ik heb een dikke balk waar zadels op liggen en eronder dekjes boven op elkaar en nog een lange dunne balk aan de zijkant waar de dekens opelkaar liggen en dan nog twee plankjes waarje dingen op kunt zetten,

heeft iemand een iedeee hoe het netter en verzorger eruit kan zien?

Afbeelding

Foto buiten kant toen we een keer waren aan het opruimen rechts stal links zadelkamer.

Groetjes Jetske

joyce B

Re: Plek zadelkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 00:14

misschien handig een duidelijke foto van de binnenkant te plaatsen en de afmetingen er bij te zetten. Dan kunnen mensen makkelijker met je meedenken...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 00:45

Ik heb gewoon zadelsteunen aan de muur gehangen 2 naast elkaar op dezelfde hoogte voor mijn jongere en kleinere stalgenoot en 2 erboven voor mijn zadels, links van de zadels hangen de hoofdstellen en halsters. Verdere spullen heb ik allemaal in een stellingkast. De dekens en sjabrakken zitten allemaal in van die deken tassen en liggen gestapeld in de stellingkast. En ik heb een kast met 4 vakken op de achterkant gelegd en neemt nu de plek in van 4 tonnen terwijl er per vak 87,5 kilo brok in kan. Anders hadden we 6 tonnen gehad en moesten we vaker voer halen. Ik haal nu 1x per maand voer.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:36

Als je een foto van de binnenkant maakt dan kunnen we ons een beter beeld vormen.

Wat je bv kan doen is, drie zadel steunen (kan je ook gewoon van dikke balken maken hoor) boven elkaar hangen bv links achterin de hoek, dan hang je op twee daarvan je zadels en op 1 je shabraken die je vaak gebruikt. Je kan dan van die opbergboxen halen bij bv xenos, en daar kan je de overige shabrakken (wel gewassen) en dekens in opbergen, die kan je dan mooi op elkaar stapellen en die zet je bv rechts achter in de hoek.

Dan kan je bv aan de linkerwand een plank maken van voor tot aan de zadels, om spullen op te zetten en dan onder die plank hang je haakjes voor je hoofdstel halster, longeerlijn etc etc. En onder die plank kan je dan ook mooi je voerton (? blauwe ton) neerzetten.

En ik meen ook wat uitmest gereedschap te zien? Die kan je dan ophangen aan de andere zijwand.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:38

Je zou de dekjes kunnen stapelen ipv ophangen.
Zadelsteunen kunnen boven elkaar zodat het net past. Weet niet of je dan nog ruimte hebt maar daarboven zou een plak kunnen voor al je dekjes.
Aan de muur steunen voor je hoofdstellen/halsters e.d.
De dekens zou je aan haken kunnen hangen van boven naar beneden.

Maar een foto van binnen maakt het denken wat makkelijker

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 11:56

Oke ik zou een foto van de binnenkant maken vandaag erop zetten!

@bluekim

heb je een plaatje van die bij de exenos?

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:08

Afbeelding

links = waar dekens opelkaar hangen
links hoog kan je niet zien hangen spijkers waaran halsters hoofdstel etc aan hangen
midden achterin balk= dekjes opelkaar en 2 zadels
plankjes middenbovenaan= spullen zoals vliegenspray staat erop en etc.

Afbeelding

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:08

ik vond deze fotos nog van een andere keer toen alles eruit was ;)

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:12

@ norski

wat bedoel je met een plank voor dekjes?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:15

oh ja dat is vrij smal ja haha, maar meot wel iets moois van te maken zijn hoor.

zal even gaan zoeken voor een plaatje...

[edit] Afbeelding
Zulk soort dozen bedoel ik, je heb ze is verschillende maten, en kan ze bijna overal halen, blokker,xenos etc.

Ik zie nu alleen dat gat in de muur, dus ik zou het dan andersom doen, dus zadels rechts achter in... bv op de achtermuur vast maken drie balken boven elkaar, dan op bv de onderste je meest gebruikte shabrakken hangen en daarboven je twee zadels, dan naast je zadels in de linkerhoek die dozen met dekens en overige shabrakken opstapelen
En dan aan de rechterwand een plank, op ongeveer een anderhalve meter hoogte... Daaronder je voertonnen zetten en haakjes ophangen.
(hoop dat je beetje snapt wat ik bedoel)

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:24

Weetje hoe duur ong zon doos kost?

en ik snapo het wel alleen dit niet:

En dan aan de rechterwand een plank, op ongeveer een anderhalve meter hoogte... Daaronder je voertonnen zetten en haakjes ophangen.
oh ja dat is vrij smal ja haha, maar meot wel iets moois van te maken zijn hoor.

zal even gaan zoeken voor een plaatje...

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:25

en nog een vraagje het hooi&stro waar zou ik dat moeten laten staat nu tegen de linker want aan hoe hebben jullie dat?

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:58

De indeling zou je even moeten puzzelen met hoe je uitkomt en wat voor jou het lekkerste werkt :)
Wat ik je als tip nog kan mee geven is om een poetskist/gereedschapskist aan te schaffen voor je losse "medische" dingetjes. Ik heb dat zelf ook, ideaal en je hebt alles in 1 keer bij de hand; hoevenvet, vliegenspray, betadine, shampoo, pincetten, schaar, wondspray, schoon washandje in een zakje en noem maar op. Dan heb je al weer een hele plank over. Zo'n kist kan je makkelijk kwijt onder 1 van je zadels.
Ik heb er zo'n gereedschapskist voor van de action, geloof dat ie een euro'tje of 7 a 8 was :)

Succes!

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 15:19

Oke bedankt!:)

En ik heb bij de Xenos gekeken en ze waren er alleen lang en plat

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:26

En nog even praktisch, kan de deur op slot? Want als je daar je zadels wil neer hangen moet het wel diefstalproof zijn. Je hebt trouwens ook nog zo'n ding dat je aan het dak kunt hangen. Hier kun je shabrakken en dekens overheen hangen. Scheelt ook weer ruimte.

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:29

nee we hebben geen slot

Iwannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:41

een vriendin van mij heeft een enorme box die je op de grond kan zetten. en er zit ook een slotje op!
echt super handig! en hij was helemaal niet duur. weet niet meer waar hij vandaag komt.... en dan kan je je zadel gewoon op dat ding hangen!
als je wil kan ik het nog vragen??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 09:21

Olandra schreef:
nee we hebben geen slot

en nu plaats je ook nog eens foto`s op internet
ben jij niet bang dat binnenkort alles weg is??

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:13

aha, je stro en hooi moet er ook in... dan wordt het war lastiger... tsjah ik ben nu even inspiratieloos, want ik kan het niet goed inschatten hoeveel ruimte dat inneemt....

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:29

Euh, nou je zadelkamer uitbreiden? of stro en hooi buiten leggen met zeil eroverheen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:06

Ik zou de balk weghalen en links achterin een dekenrek ophangen. Dan ook links maar voor het dekenrek wat zadelsteunen voor je zadels en eentje voor je sjabrakken. Rechts een plank boven je hoofd waar je spulletjes op kunt zetten en eronder haken voor hoofdstellen e.d. Zo hangen je hoofdstellen hoog genoeg dat ze niet in de weg hangen voor je stro en hooi, wat je tegen de rechterwand dan kunt opstapelen.

Ik vraag me trouwens af hoe vaak je dan hooi en stro koopt, als je er maar zo weinig per keer van kwijt kan? Kun je niet ergens op het erf een afdakje maken en daar voor het hele jaar hooi en strooisel opslaan?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:13

wij hebben ook een hele kleine zadelkamer.

3 zadelsteunen boven elkaar, hoofdstellen over zadel en sjabrakjes in gebruik er boven op

houten planken ad muur voor dekens, poetskistten, sjabrakjes en bak met medicijnen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:58

Ik zou de achterwand eerst leegmaken, dan rechts 3 zadelsteunen bven elkaar maken.
Daar hang je dan je zadel op et het hoofdstel over je zadel.
Dan zou ik links van de zadelsteunen een paar van de plastic kratten neerzetten voor je dekjes, deken en ander spullen.(deze zijn makkelijk op te stapelen)
Als je in de linkerkant op de goede hoogte steeds 2 grote spijkers in de wand slaat met ongeveer 5 cm ertussen dat kan je daar je gereedschap ophangen(wel buiten bereik van je paard/pony natuurlijk).

Hoeveel balen hooi en stro moet je daar kwijt kunnen?
Als het van elk 1 is ,dan kan je die misschien op de grond onder die voerbak leggen(links).

Je zou ook evt. tegen de achterwand een grote tweedeurs kast kunnen plaatsen voor je zadels en spullen,daar kan je dan evt. ook een slot op maken.

Ik haal trouwens die kratten bij de Action,kosten 5 euro en zijn lekker groot

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:10

Hoeveel zadels heb je?

Ik zou dan zadelsteunen ophangen.
Niet meer dekjes/dekens dan je nodig hebt daar neerleggen
Misschien een paar haken voor je hoofdstellen/halsters ophangen
En dan idd een paar van die bakken halen voor je overige spullen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:30

Misschien een dekenhanger?

http://www.divoza.nl

Afbeelding

Je hebt ook deze nog maar dat neemt meer ruimte in beslag
Afbeelding
Ook van Divoza

Voor halsters en hoofdstellen kun je ook een kapstok kopen (die je gewoon aan de muur bevestigd dus geen staander) Staander zou eventueel ook nog wel kunnen.

Zoiets:
Voor halsters en hoofdstellen kun je ook een kapstok kopen (die je gewoon aan de muur bevestigd dus geen staander) Staander zou eventueel ook nog wel kunnen.
Afbeelding

Plastic dozen voor op de grond of je maakt wat (hoge) planken en plaats ze daar op.
Afbeelding

Weg klapbare zadelsteun
Afbeelding

Of je koopt een zadelcaddy
Afbeelding

Hier kun je je zadel / hoofdstel en poetsspullen gewoon op laten liggen en verrijden :)