Geknars

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaaash

Geknars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 10:49

Als het niet goed staat graag verplaatsen.

Mijn paardje knarst. DAAROVER GEEN COMMENTAAR. Is het slim om bitloos te gaan proberen? Ik zit er wel aan te denken. Hij is 5 en erg koel in zijn hoofd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:12

Saaaash schreef:
Mijn paardje knarst. DAAROVER GEEN COMMENTAAR. Is het slim om bitloos te gaan proberen?

Dit zou wel eens een kort en onvruchtbaar topic kunnen worden. Je wilt geen commentaar over het knarsen, en wel advies. Dat kan niemand je geven zonder de vraag: waarom knarst je paard? Maar dat wil je niet horen.
Dus..?

Saaaash

Re: Geknars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 19:52

Ik weet zelf niet waarom hij knarst. Het is in ieder geval geen verzet. Want hij loopt gewoon lekker met zijn oortjes naar voren..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:54

Bit of bitloos maakt in mijn ervaring voor het geknars niets uit, het lijkt me slim om eerst uit te vinden waarom het paard knarst.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:32

Ik ken een paardje dat knarste wanneer hij geconcentreerd was of het moeilijk was voor hem. Dus niet heel negatief, maar toch slecht voor de tanden.
Bitloos werkt eigenlijk hetzelfde als met bit (gaat ie ervandoor dan lukt dit met bit ook), mijn paard reageerde zelfs verfijnder op bitloos (ging scheef lopen bij ongelijke druk) dus extra uitdaging voor de ruiter. En ik gebruik verleden tijd omdat ik mijn paard heb moeten in laten slapen dit jaar, had graag nog lang bitloos gereden!!

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:23

Mijn (verzorg) haf doet dit met bit, maar ook bitloos.. :o