MAAAAAAAAAARRRRRRRR dit is een nogal bijzondere situatie.
Begin Juli dit jaar heeft mijn merrie een veulen gekregen.
Helaas ging het tussen moeder en dochter echt niet goed en hebben we na 4 dagen moeten besluiten het veulen voor haar eigen veiligheid bij de merrie weg te halen

Gelukkig is er vrij vlot een pleegmerrie aangeboden en vanaf dat moment heeft het veulen een geweldige moeder gehad in duitsland.
Nu 3,5 maand verder moest helaas mijn veulen van de merrie af omdat ze niet meer buiten konden blijven ivm de natte grond en heb ik mijn veulen dus op eigenlijk veel te jonge leeftijd af moeten spenen.
Nu staat mijn veulen thuis en haar vriendinnetje komt dit weekend want die is helaas vorige week gevallen dus kon pas later komen.
Nu is het zo dat er eigenlijk wel iets bijzonders gebeurde toen mijn veulen thuis kwam.
Mijn merrie ging echt helemaal over de toeren zodra ze het veulen hoorde en vanaf dat moment maken ze continu contact met elkaar door te gillen en mijn merrie staat onrustig op stal of buiten.
Als ik ze door de tralies laat snuffelen wil mijn merrie gewoon niet meer weg bij het veulen.
Nu twijfel ik of ik ze samen buiten zou kunnen zetten ik vind het eerlijk gezegd best eng omdat ik gezien heb hoe ze kan zijn tegen het veulen we hebben ze niet voor niets uit elkaar gehaald natuurlijk maar ze lijkt nu echt ineens wel moedergevoelens te hebben.
Ik heb haar al verteld dat ze daar dan knap laat mee komt maar ja de natuur kun je niet dwingen.
Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen.