Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
PinkyPie schreef:Mijn paard staat in pension. Ik heb daar de beschikking over een buitenrijbak, maar helaas is de bodem van de bak echt heel slecht.Je raadt het al, nu met deze regen is het een grote zwempartij en feitelijk niet mogelijk om te rijden. Als ik er en passant wat over opmerk krijg ik standaard de reactie "ja maar het heeft zó veel geregend...". In het begin had ik geen vergelijkingsmateriaal, dus geloofde ik het wel. Inmiddels weet ik dat er een aantal paardenmensen in mijn directe omgeving zijn die ook een buitenbak (en dan een goede bodem) hebben en daar kun je gewoon prima in rijden (en daar heeft het net zoveel geregend). Die zijn hartstikke droog. Het ligt dus niet aan het weer, maar aan de bak die ze hebben aangelegd.
En nu komt mijn dilemma: ik heb vlak in de buurt iemand gevonden die op mijn paard gaat rijden de komende tijd (vanwege dat ik geopereerd moet worden). Zij heeft een boerderij en echt een FANTASTISCHE (a la Achterberg) bodem erin liggen. Terwijl op mijn vaste adres de plassen je om de oren vliegen, kon ik bij haar gewoon zonder problemen rijden (ik heb er vanochtend nog gereden), alleen heeft zijn (nog) geen verlichting, dus kan ik alleen overdag rijden.... Ik kan eventueel ook bij haar in pension komen staan, tijdens de training, maar ook na die tijd als ik zelf weer kan rijden...
Wat vinden jullie: heb ik een sterke onderhandelingspositie en moet ik "for the time being" met mijn huidige stalhouder in onderhandeling, want ik betaal nu E 200,- ex BTW per maand voor volpension, maar de rijbak kan ik de helft van de tijd niet gebruiken (bij dat andere adres is het dezelfde prijs, maar daar kan ik iedere dag rijden, ook al regent het de hele week de mussen van het dak....).
Of moet ik naar dat andere adres gaan ? Ik vind het zo moeilijk, ik sta bij mijn huidige stal pas een half jaar, maar ik wil wel kunnen rijden als ik dat wil. En zeker nu vanwege die operatie vind ik het al helemaal een dilemma om het erover te gaan hebben. Maar aan de andere kant: na mijn operatie moet mijn bijrijder ook kunnen rijden, want anders heb ik er nog niets aan.....En dan kan ik m beter gelijk naar haar brengen.... Wat vinden jullie....?
PinkyPie schreef:misschien heeft het er ook mee te maken dat zij zelf de bak niet of nauwelijks gebruiken (en deze dus ook geen prioriteit heeft gehad bij de aanleg, alhoewel de omheining en de baklampen wel heel mooi zijn, dus daar is zeker niet op bezuinigd)