Ik heb mijn paardjes in een zee container staan maar als ze gaan liggen en weer op willen staan is het erg glad, ze moeten goed hun evenwicht bewaren, of ze glijden echt uit.

Toen we de container kregen heb ik de hard houten vloer behandeld met teer om te voorkomen dat het hout gaat rotten. Als bodem bedekking gebruiken we hout mot, dit neemt het vocht erg goed op er liggen dan ook geen plassen urine. Maar het blijft altijd wel iets nat, net zoals je een beton pad droog getrokken hebt dat idee een beetje.
Probleem is nu dus, als ze opstaan dit met veel kracht gebeurd, het mot aan de kant schuiven en hierdoor uitglijden op de vloer.
We hadden al gedacht aan staltegels, maar deze zijn waterdoorlatend en het vocht komt dan slecht weg.
De container staat niet geheel waterpas en als ik er een emmer water door gooi loopt het naar achteren.
of mischien iets van een rubber (antislip) mat met een opstandje en niet water doorlatend?
Ik weet niet echt hoe ik dit probleem kan oplossen, hebben jullie hier ideeen over?
Of mischien hebben jullie het zelfde probleem en ook al opgelost??

Ik hoop dat jullie een idee hebben voor mijn paardjes!!
bedankt alvast!