Ik zit met een haarprobleem.
Mijn pony is verschrikkelijk bang voor water,
Haar haren zijn super vet,
Hoe krijg ik ze mooi schoon????
Doe reageren in dit topic pb-en mag ook wel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rangeela schreef:Mijn paard heeft ook vette haren, daar ben ik blij mee want dit beschermt en verzorgt de huid van mijn paard. Dus het voelt misschien erg naar voor jou, t is goed voor je paard. Als je het toch wilt doen zou ik het met dit weer zoiezo niet buiten doen. Als je binnen mogelijkheden hebt zou ik met een slang eerst het paard laten wennen aan het geluid van he water op de grond, dan langzaam bij de benen beginnen. ALs het nog steeds moeilijk gaat en je paard gaat weg lopen, mee lopen en blijven spuiten tot je paard stil gaat staan. Dan als je paard stil staat je paard belonen en water weg halen, en dit dan eerst bij de benen oefenen en later uitbouwen, maar dat gaat dan dus een tijdje duren.
fjordnina schreef:Wassen (buiten en evt. zonder warm water welteverstaan) vind ik nu ook niet verstandig. Heb je binnen een wasplaats met warm water en kan ze daarna op stal, dan is er niks aan de hand.
Ik zou het huidvet gewoon even laten voor wat het is. Verdwijnt vanzelf door het borstelen en rollen.
Wel zou ik wat aan het waterprobleem doen. Niet ontwijken maar oplossen, heb je alleen maar gemak van. Niet te moeilijk over doen. Paard vastzetten en hop, slang op de benen. Hoeft niet hard, maar wel constant. Is puur desensibiliseren, laten wennen aan een prikkel. Zou dit wel van het voorjaar doen en het dan uitbouwen.
Mijn merrie had ook een waterprobleem en ik kan nu ook gewoon het hoofd wassen. Ze vind het niet leuk, maar dat hoeft ook niet.
Lieshorses schreef:mijn pony staat altijd buiten.
Alleen ik wil alleen de manen en staart wassen niet de benen ofzo!
Want jullie zeggen heel de tijd begin bij de benen...![]()
Lara_Silver schreef:Lieshorses schreef:mijn pony staat altijd buiten.
Alleen ik wil alleen de manen en staart wassen niet de benen ofzo!
Want jullie zeggen heel de tijd begin bij de benen...![]()
Je vraagt tips, krijgt ze en wimpelt het dan af met dat soort smileys? Jij weet toch niet hoe je het moet? Anders zou je dit topic niet openen lijkt me. Je begint bij een angstig paard altijd bij de benen, daar is het gevoel en het geluid van het water het minst erg voor een paard, vanuit daar werk je omhoog. Je begint bij de benen om ze dus te laten zien dat het wel mee valt. Geen idee wat je al hebt gedaan met je paard, maar als je vanuit het niets opeens die straal op de hals of kont zou zetten, dan zou zelfs de mijne die zich netjes laat afdouchen een sprong maken. Logisch nadenken als het gaat om dieren.
Lieshorses schreef:Ja..
maar sommige op de manege zeiden: pak een spons en maak daarmee de manen nat.
Dus dat van jou Ik heb ook niets gedaan met mn paard wat je dus dacht..
En met die smileys slaat eigenlijk nergens op
Zie je wat ik bedoel? Je moet geen topic openen op bokt om dan het gegeven advies op die manier in vraag te stellen. Lara_Silver schreef:Lieshorses schreef:Ja..
maar sommige op de manege zeiden: pak een spons en maak daarmee de manen nat.
Dus dat van jou Ik heb ook niets gedaan met mn paard wat je dus dacht..
En met die smileys slaat eigenlijk nergens op
Ik mag het mij toch zeker afvragen wat het paard al voor ervaringen heeft gehad? Dat met die smileys slaat zeker ergens op. Mensen zeggen begin bij de benen waarop jij reageert met: Want jullie zeggen heel de tijd begin bij de benen...![]()
Zie je wat ik bedoel? Je moet geen topic openen op bokt om dan het gegeven advies op die manier in vraag te stellen.