Wij hebben de mogelijkheid gekregen op de buiten bak van onze buren te lenen tegen een klein prijsje, echter wist de eigenaar zelf niet wat een normale prijs is voor het huren van een buiten bak.. We zijn van plan om er ongeveer 2 tot 3 x in de week daar met 2 paarden te rijden. Het gaat om een grote rij bak van 20 bij 40 meter een normale bak dus met verlichting ( 's avonds rijden is dus ook mogelijk ). We hoeven de bak niet voor ons zelf te hebben, anderen mensen mogen er dus gewoon bij rijden.
Wat is nou een redelijk prijs voor het huren van een bak per uur?
TS, ik denk dat je (als je zeker weet hoevaak je er gebruik van gaat maken) beter een maandelijks bedrag kunt geven. 40 euro ofzo?
De binnenbak die ik af en toe huur is alleen voor als het HEEL slecht weer is, komt eigenlijk bijna nooit voor want we hebben op stal een bak met achterbergbodem.
joyce B
normale prijs voor een binnenbak is meestal rond de 5 euro per combinatie per uur. Voor een buitenbak zou de helft wel het maximale zijn (ook beetje afhankelijk van hoe vaak de lampen aan gaan en hoeveel stroom die gebruiken), maar denk dat je inderdaad beter een vaste prijs af kunt spreken als je echt regelmatig gebruik gaat maken van de bak. €25,- per maand zou ik een heel mooi bedrag vinden, wordt het duurder kun je misschien beter per keer betalen?
5 euro per combinatie per uur, dat is een heel ander bedrag dan je maandelijkse voorstelliing joyce? 2x in de week met 2 paarden zit je dan al op 20 euro in 1 week. Bij veelvuldig gebruik is 40 - 50 euro een mooi bedrag, dat betaal ik ook. Rij vaak genoeg alleen, kan eventueel in de binnenbak die er ook ligt (maar ik rij liever buiten) en deel de bak soms met 1 hooguit 2 personen (komt zelden voor).
Ik betaalde nog geen 100 euro per jaar, weet het nieteens meer precies. Waar ik nu sta hebben we een buitenbak, maar in de buurt is een binnenbak en daarvan is de huur uit mn hoofd 5 euro per keer of 35 euro per paard per maand
joyce B
Als je €25,- per maand betaald, dan is dat een mooie prijs omdat je dan minder betaald dan het aantal keren los betalen. De ene keer zul je misschien meer rijden, de andere keer minder, maar de staleigenaar weet elke maand wat hij van je krijgt. Kan dus voor beiden voordelig zijn. Bij sommige clubs/stallen betaal je voor een maand, of een kwartaal, of een jaar, of je hebt een strippenkaart en los is duurder...
die 5€,- per combinatie per uur is voor een binnenbak, het gaat hier om een buitenbak. Dan is denk ik zo'n €2,- per uur redelijker. Meestal is met een paar keer per week rijden, een abonnement goedkoper.
Prijs verschilt ook wel met de kwaliteit van de bak. een simpele zandbak, zal minder hoeven op te brengen dan een eb en vloed bodem of een agterbergbodem...
Ik zit met eenzelfde soort dilemma, reacties hierop zouden fijn zijn.
Sinds een halfjaar verzorg ik een aantal haflingers, omdat de winter eraan zit te komen en we toch verder willen met het beleren van 2 merries hebben wij bij de overburen gevraagt of we hun bak mogen gebruiken. Het huis is verhuurd en de huurders vinden het prima, de eigenaar wil echter niet dat wij in de bak rijden, maar zowel hij als de huurders hebben geen paard en maken dus geen gebruik van deze buitenbak.
De eigenaar van mijn verzorgpaarden gaat binnenkort nog even met hem in gesprek, stel dat het wel doorgaat, het is voor maximaal 1x in de week, ongeveer 2 uurtjes per keer, de bak is oké, maar niet enorm goed onderhouden en is buiten. Wat voor prijs zou redelijk zijn?
Ik heb 3 bakken waarvan 2 buiten bakken 1 met achterberg bodem, 1 20x60 bak, een binnenbak en een longeer cirkel tot mijn beschikking bij de buren (pensionstal) verderop en kan rijden wanneer ik wil. Ik betaal 130/maand.
Voordeel is dat ik geen bak hoef aan te leggen en te onderhouden en het gras bij huis voor de paardjes blijft!
Quandro
Geplaatst: 22-10-10 12:26
Wij hebben een vezelbak . Met verlichting.
En aangezien er geen plassen in de bak kommen te liggen(of het moet echt heel erg zijn) En de bak niet kan bevriezen.(Of het moet heel erg zijn) Kan je er bijna het hele jaar in rijden.
Wij verhuren de bak voor €30,- per maand. Dus ongeveer €1,- per dag. Ze mogen wel zoveel ze willen in de bak rijden.
We hebben ook spring balken , plastic ,pionnen enzovoort. Waar ze ook gewoon gebruik van mogen maken.
Brainless
Geplaatst: 22-10-10 12:41
Ik betaalde 10E per week, maar mocht dan zo vaak rijden als ik wilde. Kwam ik een week niet, dan hoefde ik die week ook niet te betalen. Deze bak was met vorst ook nog goed te berijden en er was goede verlichting en springmateriaal aanwezig.