Onze 3 paarden staan 's winters aan huis. (Inloop)stallen met erachter een paddock/rijbak(je) van 14x36 meter.
Aan de nok van de stalletjes hangen nu 2 bouwlampen (op ongeveer 3/3,5 meter hoogte), ieder 500 Watt licht. Gaat op zich wel, echter als je naar achteren loopt en je staat daar, heb je niet/nauwelijks licht ervan. Nu willen we nog graag 1 lamp op een paal achterin plaatsen.
Het kan (ivm omgeving/huizen/winkels EN omdat het achterste gedeelte niet van onszelf is, maar een stukje grond wat we mogen gebruiken) niet een paal worden van bijvoorbeeld 8-9 meter hoogte. Het zal meer richting de 4 a 5 meter gaan.
Dan kunnen we vrij "eenvoudig" een paal aan een spoorbiels bevestigen, ook op zo'n manier dat we hem kantelbaar kunnen maken.
Nu heb ik vaker gehoord van minder energie "vretende"
lampen die enorm veel (wit) licht geven.Zijn er mensen die me kunnen vertellen WAT voor lampen dat zijn (of suggesties voor andere lampen?!) ?!?
Ik lees nu wat over GASONTLADINGSLAMPEN, maar welk type (hoeveel WATT) moet je dan hebben??!?
En lees over HQI, of is dat hetzelfde?!?
De bouwlampen die ik nu heb verblinden nogal, zeker omdat ze niet zo gek hoog hangen.
Kom maar op met suggesties hoor, ik ben heel benieuwd