Over een tijdje gaan onze paarden verhuizen, en er wordt nu een gloednieuwe stal gebouwd voor de paarden.
Nu had ik een vraag, we twijfelen erg over 2 soorten voorfronten, heeft iemand tips of ervaring met deze voor fronten?
Over welke 2 voorfronten gaan het?;
Het voorfront wat in een V/U loopt;

En het ‘normale’ voorfront;

Onze eisen aan de stallen;
- De voorfronten moeten recht lopen, dus niet bol ivm. een anders te klein gangpad.
- De tussenwand moet tralies zijn dus geen hout of beton, de paarden moeten elkaar kunnen zien.
- Kleur moet zwart zijn.
- Er moet een luikje in zitten zodat de paarden met hun hoofd uit de stal kunnen, wat dus bij de V/U vorm altijd kan, bij de 'normale' stal kun je er zelf voor kiezen of je hem open of dicht doet. < Dat is dus nog een twijfel puntje
- En dan twijfelen we nog over wat het fijnste is, een draaideur of een schuifdeur.
Het worden in totaal 9 stallen waarvan,
7 x 3m & 2 x 2,5m en de tussenwand word 4m
Eigenlijk kan het dus allebei alleen hebben ze allebei weer voor en na delen.
Nu is het zo dat we allemaal hele brave paarden hebben maar we hebben ook veulens en jaarlingen, zouden die V/U stallen dan problemen opleveren of zijn die hoog genoeg, zodat ze er bijv. niet overheen kunnen gaan hangen?
We hebben ook zitten denken om alles V/U te doen behalve de 2 kleinere stallen die geschikt zijn voor de veulens.
Nou ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, en zijn of haar ervaringen wil delen.
Alvast Bedankt!