antidekkenbijter of apart staan??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

antidekkenbijter of apart staan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 10:16

Ik sta een beetje in dubio wat ik momenteel moet, één van mijn paarden zet constant zijn tanden in de dekens van mijn andere twee paarden, dit resulteert in dat ik elke dag bezig ben dekens te repareren en te plakken (echt waar deze week iedere dag aan het repareren geweest) nou ja omdat ze de hele dag buiten staan vind ik het ook belangrijk dat de dekens goed waterdicht zijn en blijven. Maar dit kan zo niet doorgaan, nu heb ik overwogen om het deken-bijtende-paard dan maar met een draadje van de anderen te scheiden of.... zo'n antidekken bijter te kopen en die om te doen, wat zouden jullie doen(aangezien zo'n ding er weer zo vreselijk dieronvriendelijk uitziet), graag hoor ik van jullie

44Myrthe44

Re: antidekkenbijter of apart staan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:18

Ik zou voor de antidekenbijter gaan, gezelschap en bij vriendjes kunnen staan lijkt mij toch belangrijker!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:18

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:21

Die halve emmer werkt alleen bij eigen dekens.
Ik zou eerder zo'n flexibel graasmasker nemen (moet het gras wel lang genoeg zijn)

edit, zoiets dus: Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 20-10-10 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:23

Hee wij zitten met het zelfde probleem de paarden ook al apart gezet maar dan probeert de ene de andere gewoon over het draadje te trekken :=

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 10:27

ze komen na het eten buiten en als ze later buiten eten krijgen kan het "ding"wel weer af dus ze hoeven er niet mee te kunnen eten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:27

je hebt ook speciaal spul wat bij kippen wordt gebruikt tegen verenpikken (verkrijgbaar bij bijv. agradi)...
spul stinkt ontzettend...maar bij ons stopten ze wel met knagen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 10:28

44Myrthe44 schreef:
Ik zou voor de antidekenbijter gaan, gezelschap en bij vriendjes kunnen staan lijkt mij toch belangrijker!

ben ik helemaal met je eens hoor, dat vind ik ook zeker heel belangrijk

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 10:28

44Myrthe44 schreef:

ben ik helemaal met je eens hoor, dat vind ik ook zeker heel belangrijk

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:33

Sky_As schreef:
je hebt ook speciaal spul wat bij kippen wordt gebruikt tegen verenpikken (verkrijgbaar bij bijv. agradi)...
spul stinkt ontzettend...maar bij ons stopten ze wel met knagen.

We hebben ook antibijt spul gebruikt maar dan mag je heel je paard elke keer inspuiten van hoef tot oor..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:34

Ik zou dan eerder gaan voor een muilkorf, kan hij nog wel wat grasjes knabbelen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:10

of een heeeeeele sterke deken kopen?
De Rambo dekens van Horseware bijvoorbeeld?
Daar heb ik zelf goeie ervaringen mee: zijn zelfs bestand tegen hengsten-spelletjes ;)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 10:51

Nou ik heb gister vreselijk vies hertshoornolie-achtig-spul gehad waarmee ik de dekens achter bij de billen en kont heb ingespoten (ze gaan alleen daar kapoo) en eens eventjes kijken hoe dat ga, was het proberen nog wel even waard voordat ik overga op muikorfideeen. Heb ook zeker aan dure dikke kwalitatieve rambo dekens gedacht......maar als ze dan kapot gaan vind ik wel eeuwig zonde voor al dat geld.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:34

aliealie schreef:
. Heb ook zeker aan dure dikke kwalitatieve rambo dekens gedacht......maar als ze dan kapot gaan vind ik wel eeuwig zonde voor al dat geld.

Snap ik... het kost ook niet niks.
Voor mij was de afweging: 'altijd nieuwe dekens kopen' versus 'hopelijk 1 deken kopen' ook even uitproberen.
Daarom heb ik eerst een Rambo Protector vliegendeken gekocht. Ik dacht: dat zal wel de meest 'kwetsbare' deken van de Rambo-dekens zijn.
Dus als die 'hengstproef' is, dan zal dat vast wel voor alle dekens gelden...

Nou; dat bleek. De Protector bleef heel. Nu heb ik 4 Rambo dekens in totaal. Het is wel even een investering, maar volgens mij
ben ik goedkoper uit dat steeds nieuwe goedkopere dekens kopen :D

Maar nogmaals: eerst met dat vieze stinkspul proberen scheelt natuurlijk veel :$
Dus ik hoop dat het werkt! :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 13:23

ok nou ik hou je tip zeker in mijn achterhoofd mocht de "vieze" spray toch niet helpen :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:27

Ik ben tevreden over de Horseware dekens, maar mijn paard stond vorig jaar bij een ruin die dekens kapot trok, en mijn Amigo en Rhino deken gingen echt helemaal kapot hoor. Dus als je echt een sloper hebt blijven ze niet heel :n

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:59

_Kiki_ schreef:
mijn Amigo en Rhino deken gingen echt helemaal kapot hoor.

Dat kan, omdat een Amigo en een Rhino (veel) minder sterk zijn dan een Rambo.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:15

Het weidemaatje van mijn paard houdt ook wel van spelletjes. Mijn paard is vorig jaar met Rhino en Rambo's op wei geweest en het weidemaatje heeft het voor elkaar gekregen om alle dekens stuk te maken! Ik heb de meeste dekens gewoon weg kunnen gooien, kon echt niet meer gerepareerd worden.
Nu heeft hij een Weatherbeeta op liggen en die heb ik ingespoten met anti-bijt. Dit werkt tot nu toe nog het best.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 19:58

Niekes schreef:
Het weidemaatje van mijn paard houdt ook wel van spelletjes. Mijn paard is vorig jaar met Rhino en Rambo's op wei geweest en het weidemaatje heeft het voor elkaar gekregen om alle dekens stuk te maken! Ik heb de meeste dekens gewoon weg kunnen gooien, kon echt niet meer gerepareerd worden.
Nu heeft hij een Weatherbeeta op liggen en die heb ik ingespoten met anti-bijt. Dit werkt tot nu toe nog het best.

Heb jij ook die spuitbus van Divoza met dat bruine stinkspul? Het ruikt eerlijk gezegd of staat de hele boel in de hens! :+ :D

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:01

Ik heb op aanraden van de plaatselijke ruitersportzaak anti-bite van Leovet gekocht. Was EUR 9.95 voor een spuitbus. Smaakt ongelooflijk bitter (had nog wat aan mijn handen zitten :+ ) en als je het in de stal opspuit slaat het ook nog op je adem. Maar het werkt wel! Dus dan neem ik de rest voor lief.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 13:32

Heb nog iets anders bedacht misschien ook nog een tip voor degene die het ook niet meer weet...... :+
Over de goede deken dan maar een oude deken doen, die kapot mag.... (ja en dan zul je zien dat ze die heel laten :D :D :D )

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 13:01

.......helaas help het allemaal niks wat ik er ook opspuit. gister heb ik na vier scheuren in één deken toch besloten dat de muilkorf helaas om moet... Jee ik vind het vreselijk, hij staat me daar maar aan te kijken, oh ik voel me zo'n slechte baas. Ben nu maar keihard aan het sparen voor de echte rambo dekens misschien dat die tegen het happen bestand zijn.
Zijn er meer mensen die ook dit besluit hebben genomen en kunnen jullie er wel tegen als ze je met-muilkorf-en-een-paar-grote-ogen staan aan te staren.....?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:17

Wat is de oorzaak van het slopen? Verveling, te veel energie, lichamelijk ongenoegen? Ik denk dat je paard een stuk ontevredenheid aangeeft door dit gedrag. Het principe van luchtzuigen, kribbebijten, weven, etc. Jouw paard zijn ondeugd richt zich alleen op een ander en niet op zichzelf.

Niet banketstaaf bedoeld en ook ik doe het echt niet 100% goed, maar in al die jaren dat ik eigen paarden en pensionpaarden heb, heb ik nog nooit 1 dekensloper gehad. Zelfs de jonkies (drie 2,5 jarigen) laten het oude paard met deken met rust, terwijl er gewoon met haar gekroeld wordt. Dat is ook de reden waarom ik de oorzaak ergens anders zoek.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:20

Ik werkte op een manege, daar hadden we ook zo'n paard...
Stond in pension, bij andere pensionpaarden, dus het waren ook nog dekens van andere mensen :+

Maar een draadje ertussen, werkte daar niet, dan deed hij het over de draad heen
Dus je moet dan een hele hoge draad maken :P

Wij hebben dat paard uiteindelijk maar tussen de jonge paarden zonder dekens gezet :)

Anness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:26

Bij ons op stal was er ook een paard die gewoon echt hele dekens van andere paarden afrukte en kapot trok. Maar sinds er een ander paard bij in staat is de rangorde veranderd en doet hij het niet meer. Het paard dat er bij in gekomen is is absoluut geen dominante maar brengt juist een soort rust ofzo.

Dekens zijn ontzettend duur vind ik dus ik zou idd ook voor een muilkorf staan. Op het moment is er toch weinig uit het gras te halen. Maar hij moet zich wel zien te vermaken op de 1 of andere manier. Kan hij nog wel wat gras knabbelen met zo'n ding?