.Dus ik doe dat nu al een paar dagen , spul verdunnen (op het gevoel , dus wellicht niet helemaal perfect....) en met een sponsje op Marena haar lijfje.
Nu vandaag hebben we voor het eerst sinds een week weer een ritje gemaakt omdat ze wat te kort bekapt was.
Bij het borsteltje eroverheen halen had ze al een raar viezig filmpje over haar lijfje , dat kwam er met een heel zacht borsteltje al meteen vanaf , dat wel. Bij het opzadelen had ze al last van vliegen en dus besloot ik om
weer even dat lijfje , behalve het deel onder het zadel , even met een beetje anti-vliegen-mengsel te sponzen. Gewoon even eroverheen , zonder dat ze echt nat wordt ofzo.
Afijn , op m'n gemakje verder gezadeld en alles , en in stap richting de duinen. Ze stapte heel rustig en braaf , en al na een 300 meter
zag ik ineens dat er weer her en der hele vegen zwart vettig spul op haar vacht lagen.... is hetzelfde zand/huidvet
als wat onder haar zadelpad vandaan komt als ze erg zweet.Nu echter ook op plekken waar ze helemaal niet bezweet was , het lijkt wel of dat puurnatuur.nl - spul het huidvet naar bovenop de vacht transporteert ofzo ?!
Is heel vaag iig , iemand enig idee hoe & wat

Ik weet ook niet echt of het nu een beetje viezigheid is of echt het huidvet , het huidvet wil ik er iig niet af hebben , ze begint net een beetje regen-proof te worden