Palletboxen/kratten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Palletboxen/kratten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 13:09

Hoi bokkers.

Om onze paarden fijn te voorzien van hooi op de weide zijn wij op zoek naar palletboxen.
Wat gebruiken jullie, hout of kunststof?
Welk formaat is handig?
En waar halen jullie ze vandaag?

Ik heb al op mp en zo gekeken, maar daar kan ik niets vinden (maar misschien zoek ik ook op de verkeerde termen)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:14

Kunststof palletboxen van 600 liter.
Alternatieve zoekterm: quarantainebak (ze worden veel gebruikt voor siervissen)
Prijsindicatie 2e hands: ca. € 40,-

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:16

Ik heb de kunstof versie. Het blijkt dat de paarden er met regelmaat flink tegenaan schoppen en dit kunststof kan dan niet splinteren. Bovendien lijken ze mij durzamer, aangezien ze het hele jaar buiten staan.
Ik heb de mijne van MP. Even goed in de gaten houden, en zoeken op "palletboxen". Ik zag er wel een aantal opstaan.
Succes!

Olikea

Re: Palletboxen/kratten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 13:40

Bedankt voor de snelle reacties, ik heb via pb ook al een verkoopadres gehad.
Hier kan ik mee aan de slag.
Ga nu eens rondneuzen, en rondbellen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:31

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:51

Okee, oud topic maar ik ben ook op zoek naar palletboxen/quarantainebakken en vind het lastig vinden in Friesland. Heeft iemand uit Friesland DE gouden tip?
Ik zoek dus die grijze bakken van plastic en heb ook al een advertentie op MP waar helemaal niet op gereageerd wordt!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:51

Hoi Amalarab: ook ik ben op zoek naar die palletboxen of kuubkisten(hout).
Ik heb via tuinbouwmarktplaats.nl iemand gevonden die gebruikte kuubkisten heeft voor 34 euro per stuk. Hij mailt mij nog wat verzenden moet gaan kosten.
mailadres: akribieproductions@gmail.com

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:47

romeorowan schreef:
Hoi Amalarab: ook ik ben op zoek naar die palletboxen of kuubkisten(hout).
Ik heb via tuinbouwmarktplaats.nl iemand gevonden die gebruikte kuubkisten heeft voor 34 euro per stuk. Hij mailt mij nog wat verzenden moet gaan kosten.
mailadres: akribieproductions@gmail.com

ah kijk eens dat is handig!! 34/35 euro is een goede prijs.
ik ken iemand in het westen die dat ook betaalde en er prachtige slowfeeders van heeft gemaakt met van die betonroosters (kleine mazen)
dankje!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:27

Als ik de verzendkosten naar Uffelte weet laat ik het wel weten. Ik dacht ook meteen dat die prijs nog niet zo gek is.
Als de verzendkosten nu ook nog een beetje meevallen dan laat ik daar een paar van komen.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:42

Ik heb vorig jaar houten kisten (1kuub) gekocht voor 10 euro, hij had ook lagere voor kleine pony's die waren toen 8 euro, zijn met hitte behandeld zodat ze langer mee gaan, ik weet niet of ik zijn nummer nog heb, hij had er toen heel veel en heeft ze in Hapert ( n-br ) staan

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:45

Dat is wel heel erg goedkoop. Als je het nr. voor me hebt, heel graag!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:54

Het nummer ben ik al aan het zoeken, maar krijg het niet zo vlug gevonden. Als ik maandag boodschappen ga doen dan kan ik kijken of ze er nog straan (staan in een weide opgeslagen), Dan laat ik er wel een briefje achter of hij mij even wil bellen. (het is hier maar 10 min vandaan)

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:59

Ik heb er zelf voorheen 1 gemaakt van oude pallets waar geen statiegeld op zit. (heb ik gratis gekregen van iemand die aan het bouwen was, daar werden zijn bouwstenen opgeleverd) Heb 1 pallet als bodem gebruikt en dan nog 4 pallets als wand, heb ze eerst wel gedemonteerd en daarna het hout en de spijker hergebruikt en staat nu al 2 seizoenen onder het afdak voor het hooi, buiten zullen ze snel wegrotten.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:02

Kunststof Palletboxen Hulkenberg bv, het adres voor al uw kunststof palletboxen! http://www.hulkenberg.nl
palletboxen Kunststof Palletboxen Nieuw en gebruikt vanaf € 35,-- JohnWijnbergen.nl/Direct-Leverbaar

Deze staat hieronder (als je een berichtje plaatst)!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:51

Ik wil dus het liefst die van plastic want dan blijft het wat langer heel. Ik heb ze dag en nacht buiten dus die van hout gaan toch snel rotten vrees ik.
Ik zoek dus zoiets als JohnWijnbergen maar dan gewoon in Friesland.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:03

romeorowan schreef:
Als ik de verzendkosten naar Uffelte weet laat ik het wel weten. Ik dacht ook meteen dat die prijs nog niet zo gek is.
Als de verzendkosten nu ook nog een beetje meevallen dan laat ik daar een paar van komen.

ik heb ook gemaild, ik kan ze dan evt bij jou ophalen. heb een aanhangertje nl.
(en gezellig bijkletsen natuurlijk)

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:36

John Wijnbergen uit Twello heb ik gesproken. Nieuwe Dolav palletboxen (zo heten de plastic 'kratten') kosten 75 euro en gebruikte 65 euro.
Dan komen er nog transportkosten bij. Het gaat om art.nr. 6134 afmeting 1200 x 1000 x 740.
Waar heb jij gevonden dat ze 35 euro kosten?

Amalarab: inderdaad, jij zou ze hier dan weer kunnen komen halen of de vrachtwagen moet een half uurtje doorrijden naar jou toe.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:40

romeorowan schreef:
John Wijnbergen uit Twello heb ik gesproken. Nieuwe Dolav palletboxen (zo heten de plastic 'kratten') kosten 75 euro en gebruikte 65 euro.
Dan komen er nog transportkosten bij. Het gaat om art.nr. 6134 afmeting 1200 x 1000 x 740.
Waar heb jij gevonden dat ze 35 euro kosten?

Amalarab: inderdaad, jij zou ze hier dan weer kunnen komen halen of de vrachtwagen moet een half uurtje doorrijden naar jou toe.

nou dat moet ik dan weer navragen op een ander forum (ga ik even doen) maar denk dat net als bij de hooiprijzen de hooibakprijzen ook plots hoger zijn geworden door de belangstelling van paardenmensen...
alsof het geld ons op de rug groeit...(niet meer omdat we paarden hebben toch?..haha)