Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pablo heeft laatst een bejaarde man van zijn fiets af gelopen. Hij was bang van een aanhangwagen en die bejaarde man wilde er perse langs fietsen en toen liep Pablo dat mannetje maar omver, heel rustig maar die man viel wel.
En de kraan in onze stal is ook niet meer. Het halstertouw was los gegan terwijl ik Pablo's staart stond uit te pluizen en toen wilde meneer de kraan even inspecteren en kwam vervolgens met zijn halster er aan vast te zitten. Hij trok zich heel relaxt weer los en toen zat er een gat in de waterleiding.
Toen hij een halve dag oud was is hij in de vaart gesprongen. Ik dacht dat hij dat never nooit zou doen maar hij nam een aanloopje en sprong
En met een paar maanden oud is hij over het hek gesprongen om eens buiten de wei te kijken.
Vroeger zat hij ook heel vaak vast met poetsen, dan kreeg hij het voor elkaar om het touw over zijn kop en dan door zijn mond te trekken en dan zit je vast dus. En dan stond hij gewoon rustig te wachten tot ik hem weer losmaakte. Wel een beetje moeilijk kijkend. Dat deed hij altijd heel rustig terwijl ik het touw al heel kort deed, dan was ik rustig zijn kont ana het poesten en dan keek ik eens naar voren en dan zat hij weer vast.
Hij heeft ook een keer met zijn ene achterbeen tussen de planken van de buitenbak gezeten omdat hij zo raar bokte. Dat was minder want daar heeft hij nog steeds een litteken van. Ik snap ook niet hoe hij het voor elkaar kreeg maar opeens zat zijn been er tussen en trok hij hem er gauw weer tussen uit maar toen was er wel een flinke schaafwond.
Met losgooien is hij ook een keer zo hard onderuit gegaan dat zijn achterbenen naar achter lagen (heel eng, heb ik zelf gelukkig niet gezien).
Op een dag heeft hij mijn bh-bandje heel hard naar achteren getrokken en toen losgelaten. een flinke striem op mijn rug dus.
Wij gingen met Shadow naar het Kralingse bos wandelen (hij was toen ongeveer een jaar oud en de stal waar ie toen stond was redelijk dichtbij dat bos)
en Shadow bleef maar hinniken
Wij lagen helemaal in een deuk!!
en dan kreeg je hem het eerst volgende uur niet meer te pakken
(belangrijk detail hij was toen nog hengst
\ af en toe ERG lastig dus...)
Na een paar keer proberen om hem over te halen, gaf ik hem een tikje met het uiteinde van mijn halstertouw, toen zette hij 1 stap, maar mijn vriendin dacht o hij gaat lopen en liep iet harder dan die pony. En toen gaf Shadow haar een harde duw met zijn neus...*plons* toen lag mijn vriendin voorover in die modderplas
Ben altijd blij als niemand dat ziet.
<br>
als er geen stroom op het draad staat (hoe ie het weet weet ik niet) dan pakt ie het tussen z'n tanden, doet een stapje naar achter en laat het los zodat het een "poing" geluid maakt. Vindt ie leuk want z'n oortjes gaan helemaal naar voren en hij probeert het nog een keer.
als ik chagrijnig ben gaat ie met z'n kop tussen z'n voorpoten staan, laat z'n bovenlip bungelen en gaat scheel kijken. Daar moet ik altijd heel erg om lachen en dat weet ie precies.
gaat met z'n poot op een bezem staan wippen totdat de steel omhoog komt. Ik zeg altijd dat ie dat niet mag omdat dat gevaarlijk is en hij heeft ook wel eens de steel tegen z'n neus gehad, maar ging daarna weer vrolijk verder. nu leg ik de bezem VER weg als ik aan het poetsen ben.
emmers zijn om te slopen, op te staan, op te tillen en weg te gooien en natuurlijk om er een eeuwigheid in te gaan staan likken (er zou maar eens een restje eten in kunnen zitten
ik dacht laatst dat ie ontdekt had dat ie een mannetje was. Hij liep los en ging staan flikvlooien bij een merrie. Heel lief kijken en dan over de hals likken en frummelen totdat de merrie met d'r ogen dicht stond te genieten (cassanova). Toen ze niet oplette dook ie snel met z'n kop in d'r voerbak.
maar eh...rare fratsen??? Escala??? Uhm...nou vooruit, zal eens kijken wat ik nog weet...
(Pinky) Spelen met de palen van de hindernis?! iedere dag vind ik die palen ergens anders in zijn wei
(Mysty) Schrikken van sproeiers en vervolgens dwars over Inge heen lopen
(Rossy) Zo hard bokken dat je onderuit gaat...
(Pinky) Met 1 voet in zn drinkbak gaan staan zodat je beter bij een lekker mals grasje kan
(Marjon) Schrikken van je eigen scheet
(Pinky) Gaan bokken omdat ie onderuit gaat in de gladde longeerbak, zodat hij NOG een keer onderuit gaat.

Hier een paar van mijn paard:
Ik zie IJsco al helemaal op z'n gat zitten
*proest!*

Uiteindelijk kon ik zijn kaken uit elkaar krijgen en was Leroy weer vrij. Ronald is sowieso erg grappig. Als ie aan het spelen is rent ie keihard van de ene kant van de paddock naar de andere. Springt dan met 4 benen tegelijk heel hoog op in de lucht en terwijl ie nog in de lucht "hangt" draait ie om om dan vervolgens weer keihard terug te racen. Echt, je weet niet wat je ziet! 1 keer deed ie dit onder een lage boomtak, hij springt op en....bam met zijn kop tegen die tak aan