Hoe kort moet het gras staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hoe kort moet het gras staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:15

Hoi,

weet iemand hoe kort het gras moet staan om het jaar erna een vollere snellere grasgroei te krijgen?

12 november gaan ze van de weide af maar ik wil uiteraard het gras niet té kort laten eten of iets dergelijks ;)

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:48

Voor de winter maakt het eigenlijk weinig uit hoe het gras erbij staat, dat komt wel goed, ook in rem-sporen zal gewoon weer gras groeien. Misschien wel handig je land even glad te trekken met een sleep (met van die banden eraan), dan ziet het er gewoon weer netjes uit of een paar schapen eroverheen. Het is juist van belang om de paarden er in het voorjaar er niet te vroeg op te zetten ivm kapot lopen, dan hersteld het land namelijk niet goed meer.

Mi_Amore

Re: Hoe kort moet het gras staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 13:20

mijn land ziet er eigelijk heel goed uit. Alle onkruid is uitgestoken en het land is hier en daar wel hobbelig maar dat vind ik net 'natuurlijk' staan. De mest wordt er elke dag af geschept en het is dus gewoon een propere weide.

Maar via via heb ik vernomen dat als het gras op een bepaalde lengte wordt afgevreten dat het dan beter en sneller groeit het jaar nadien :)