Spiegel van gepolijst metalen plaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Spiegel van gepolijst metalen plaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 16:08

Heeft er iemand ervaring met een bakspiegel van gepolijst metaal?
Dit is een stuk goedkoper als de originele dressuurspiegels, ze zijn onbreekbaar en ik kan er makkelijk aan komen tegen een hele leuke prijs. De vraag is alleen of dit echt iets is?
Ik weet dat ze op een vlakke ondergrond moeten worden gelijmd, anders krijg je een lachspiegel effect.

duodenum

Re: Spiegel van gepolijst metalen plaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:12

Zou je sowieso niet een beetje een lachspiegel effect krijgen? Ik zou toch gewoon gaan voor een originele dressuurspiegel denk ik, ondanks de prijs. :)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 16:14

Ik heb een klein voorbeeld stuk thuis liggen en dat ziet er niet verkeerd uit. De vraag is alleen hoe zoiets eruit ziet in het groot zeg maar.
Ik snap dat de echte dressuurspiegels het beste zijn, maar voor 1 echte spiegel kan ik nu ruim 4 imitatie spiegels krijgen. Scheelt nogal wat he ;)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 06:48

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar.

Heeft de fabrikant geen voorbeeld voor je?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:39

Het is mogelijk, echter moet de gepolijste laag wel goed bijgehouden worden. Dit kan namelijk icm vocht in de loop der jaren wat groen uitslaan

Let wel op dat dit soort metaal 'leeft'.
Dat wil zeggen dat het uitzet bij warmte en krimpt bij kou.
Met montage op de wand moet je hier erg rekening mee houden. Je kunt de spiegel verlijmen met een flexibele kit of 3M tape (dit is geweldig spul). Je kan hem ook schroeven, maar dan is het het beste enkel schroeven in de 2 bovenhoeken te plaatsen. Het maetiaal heeft dan voldoende ruimte om te 'bewegen', en zal dus niet krom trekken en/ of scheuren.
Nog een andere optie is een omlijsting maken waar de spiegel in hangt. De omlijsting schroef je dan vast op de wand. Deze omlijsting dient dan aan alle kanten een cm groter te zijn dan de spiegel zodat het metaal kan bewegen.
Let wel dat de achtergrond vlak is, anders word het een soort van lachspiegel.

peerdewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:17

Lijkt me erg moeilijk om m 100% vlak te krijgen .
En weersinvloeden ???????
Roest ?