Veulen verzekeren (equine risk)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordlinka

Veulen verzekeren (equine risk)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 14:43

Hallo,

Ik heb een fjordenveulen gekocht die volgende week 5 maanden wordt en die ik over 2 weken kan ophalen.
Nu ben ik alleen aan het twijfelen of het niet verstandig is om haar te verzekeren.
Ik heb wel alvast wat bij elkaar gespaard voor het geval dat er wat gebeurt als ze bv. ziek wordt.
Maar mij lijkt het toch een prettig idee dat ik de zekerheid heb als ik pech met haar krijg.

Daarbij kwam ik uit bij de verzekering equine risk. Zijn er mensen die hier goede of juist slechte ervaringen mee hebben?
En is je veulen of zou jij je veulen verzekeren? En wat voor verzekering zou jij nemen?

(Dit is namelijk mijn eerste paard die ik wil gaan verzekeren, dus ik heb daar nog niet zoveel verstand van)

Ik weet niet of hier al topics over zijn, als dat het geval is zou ik er graag naar verwezen willen worden.

Alvast bedankt!

fjordnina

Re: Veulen verzekeren (equine risk)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:06

Voor mijn fjorden heb ik bewust een eigen spaarpotje. Je zult met een verzekering altijd zien dat jouw paard iets krijgt wat net buiten de dekking valt.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:14

ik heb daar een verzekering
standaard met ziektekosten
ik heb toen ik de verzekering afsloot speciaal gevraagd hoe ik hem moest verzekeren en dit werd aangeraden, toen ik had gevraagd om hem zo te verzekeren dat alles gedekt is
het blijkt dus dat hun het niet nodig vinden om de benen en pezen van een jong dier erbij te verzekeren
nu ben ik daar dus niet blij mee, omdat de standaardverzekering geen kreupelheden en peesproblemen vergoed
de ziektekosten zit aan de verzekering gekoppeld en ik kan mijn rekeningen voor de peesklap van mijn 2 jarige niet declareren
dit zit alleen bij de uitgebreide verzekering en ik dus vind dat ik verkeerd ben geinformeerd 2 jaar geleden
bij contact kreeg ik te horen "ja maar waneer komt een peesblessure nou voor bij zo'n jong dier"
tja bij mij nu dus :(

hiermee wil ik duidelijk maken dat verzekeren niet altijd zin heeft
je betaald een hoop geld per jaar en puntje bij paaltje kun je nog alles zelf betalen

Musicfan12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:33

tja verzekeren of niet verzekering is de vraag en zorgt voor grote discussies hier op bokt, mijn destijds veulen heb ik wel laten verzekeren (volledig all in) omdat ik het gewoon zelf niet zomaar heb liggen (qua kosten) als er wat met hem gebeurd. Hij had bijv. behoorlijke nabloeding na castratie op de kliniek en moest langer blijven, was geen enkel probleem, is allemaal vergoed. dus mijn vuistregel blijft: als je het zelf niet hebt liggen, verzekeren bij een goede verzekeraar.

Buiten ziektekosten om is een WA verzekering altijd verstandig. Meestal zitten huisdieren (paarden vallen hierbij mijn verzekering via de bank gewoon onder) er standaard in. Toen mijn paard scheerapparaat van iemand kapot trapte was het binnen 2 weken geregeld. ideaal!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:34

Ik heb mijn veulen en jaarling sinds kort verzekerd bij Hippo Zorg b.v, ik heb het uitgebreide pakket, maar niet tegen ziektekosten.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:38

Ik lees even mee. Heb een veulen van 4 maandjes en al heel wat da kosten gemaakt en er komt nog meer aan :s

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:43

ik heb destijds toen 10 maanden veulen/jaarling bij ER verzekerd. ik heb bewust gekozen voor de verzekering als hij niet meer geschikt is voor de sport en ook zijn benen en peesblessures. volgens mij was dat nr 4..geen idee...in elk geval geen ziektekosten...

succes met je beslissing

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:49

Ik heb het ook wel eens helemaal doorgezocht voor mijn volwassen merrie. Maar ik moet zeggen dat ik er niet uit kwam. Geen ene verzekering vergoed alles tenzij je een hele hoge premie betaald elke maand. Ik vind het maar een apart geval iig paarden verzekeren. Er staat bij elke verzerking wel een kanttekening van van alles wat niet vergoed wordt waar ik niet vrolijk van wordt..