ongewenste aandacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fourbeat

ongewenste aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:30

Mijn paarden lopen in een weide die op het eerste gezicht heel mooi ligt, fijn omgeven door achtertuinen en geen snel verkeer, alleen aan één kant een zandpad. Maar sinds ze in deze wei lopen zijn ze erg zenuwachtig, ik heb al een keer een blessure opgelopen omdat mijn paarden in paniek wegrenden en het paard waar ik direkt naast stond mij volkomen ondersteboven gooide. Volgens mij gebeuren er nu en dan rare dingen wanneer ik er niet ben. Er lag ook al eens een boterham in de wei, en ik vind brood sowieso geen paardenvoer. Soms vind ik flinke stenen midden in de wei en pas had éen van mijn paarden een rare klont modder op haar kont. Misschien moet ik een bewakingscamera ophangen ofzo zodat ik weet wat er gaande is wanneer ik er niet ben.
Zijn er mensen die dit soort dingen vaker hebben meegemaakt, of heeft er iemand een idee hoe ik hiermee om kan gaan? Heeft iemand misschien kennis van bewakingscamera's?

Fourbeat

Re: ongewenste aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:38

Ik ben er in grote lijnen op dezelfde tijden ivm mijn werk. Als ik denk dat er iets gebeurd is, vraag ik het wel eens maar die mensen hebben nooit iets gezien. Het gebeurt dus volgens mij echt stiekem, hoewel het soms ook loslopende honden zijn. De mensen die ik tref hebben eigenlijk altijd de honden vast.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:46

Wat een vervelende situatie Fourbeat! Helaas heb ik geen ervaring met bewakingscamera's, dus daar kan ik je niet mee helpen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:50

Ik heb vroeger verzorgpaarden gehad waar dus echt kwa jongens kwamen met stenen gooien op de paarden.
Ook heeft een restaurant een keer daar afval over het hek gegooid, gelukkig kon de politie het restaurant achterhalen maar de paarden waren wel erdoor uitgebroken en lipen los door de bos.
Ze zijn daar ook een keer gestolen maar omdat ze niet te laden waren hebben ze ze laten staan, in de bos waar een wandelaar ze opgezadelt gevonden heeft, eentje daarvan was pas 2 jaar.
Autosporen stonden nog in het zand.. Echt vreselijk, de paarden zijn daar toen ook weggegaan en nu staat die wei al meer dan 5 jaar leeg.
Zal zeker eens daar gaan overnachten of idd camera ophanegen want klinkt alsof daar ook mensen komen.

Fourbeat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 12:54

Tjonge, dat is ook echt grof wat je vertelt! Ik ga toch maar proberen een camera op te hangen ja. En als de mais er af is in het stuk ernaast, kan ik met de verrekijker van waar ik woon in de wei kijken . . dat heb ik vorig jaar ook regelmatig gedaan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:55

Is echt geen prettig gevoel als je niet weet wat er speelt. Kan het me helemaal voorstellen hoe je je moet voelen. Hopelijk gaat het mais er snel vanaf dan!

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:10

Goh wat naar, heb je een fijne plek waar ze dag en nacht naar buiten gaan, krijg je dit! Kun je niet eens met vrienden/familie iets regelen dat jullie op verschillende tijden gaan kijken en polsen? Maar bijvoorbeeld ook onopvallend, zodat ' die personen' niet doorhebben dat er opgelet wordt? Ook eens snachts bijvoorbeeld, zodat er qua tijden geen pijl op te trekken is zegmaar. Het is te achterlijk voor voor woorden dat je het moet doen...

Dreamday92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:15

Wat super vervelend idee inderdaad ik zou daar nacht blijven alleen bestaat de kans dat er dan opeens niemand is en camera's ophangen.

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:31

Heey Fourbeat,

als de paarden van ons in de weide staan, dan staan ze aan een populaire wandelroute voor mensen.Ik had altijd al een vermoeden dat deze mensen onze paarden allerlei dingen gaven, wat helemaal niet de bedoeling is.. (boterhammen, suikerklontjes e.d.) ze krijgen genoeg.
Zo was ik een tijdje terug op stal de paarden aan het voeren, en toen kwam er een "oppas oma" aan. Ze vroeg of haar kleinzoon een paard een suikerklontje mocht geven. Met mijn goeie gedrag heb ik maar "ja" gezegd. Ik dacht, ik ben er nu toch bij. Dus haar kleinzoon mocht mijn paard een suikerklontje geven. Toen vertelde deze oma opeens doodleuk dat ze altijd brood en suikerklontjes in de weide legt voor onze paarden! (als ze niet in de weide stonden, dan gooide ze dit over het draad heen) Als ze wel in de weide stonden dan kwamen ze er altijd wel aanlopen zei ze. Ik heb maar even duidelijk gezegd dat dit niet de bedoeling is. Sindsdien hangt er bij ons aan de weide het bord "verboden te voederen"
Ik hoop maar dat dit helpt.... heb sindsdien geen rare dingen meer in de weide gezien. Maar vaak genoeg mensen die even stoppen bij onze paarden, maar dat is iets wat je bij ons toch wel houdt.
Met bewakingscamera's heb ik (helaas) geen ervaring..

stalgast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:26

wat erg voor je ik heb geen ervaring met bewakingscamera`s maar je kan het wel proberen.
ik vind dit soort dingen altijd erg vervelend voor de paarden maar ook voor de eigenaars.
ik wens je veel succes en zeker betere tijd dat ze niks meer doen of niks meer eng vinden.

1liefpaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:29

wat raar dat het gebeurt, misschien dat je er idd een camera op kan hangen of een keertje er gaan overnachten. suc6

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:34

Je zegt dat er tuinen tegen je weide komen, kan je niet vragen aan deze mensen om een oogje in het zeil te houden ?
Toen wij enkele jaren geleden naar onze huidige weide verhuist zijn heb ik mijn GSM nummer aan de buren gegeven en gevraagd om mij te bellen als er iets mis is, en dat gaat prima.
Een van de buren is een gepensioneerde boer die vroeger met paarden werkte, ik ga regelmatig eens een praatje maken met hem en dan krijg ik altijd een verslag van wat de paarden hebben gedaan de laatste dagen.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:48

Dat wat hier boven genoemd is, is een erg goed idee. Vaak zijn mensen daar best toe bereid.

Wat de camera betreft. Je zou het kunnen proberen alleen moet je wel een bordje of iets dergelijks plaatsen waarop staat dat de camera er is anders is het geen rechtsgeldig bewijsmateriaal of iets dergelijks. heel ingewikkeld in ieder geval, hoe het precies zit weet ik ook niet. Dat zou je wel eerst even goed uit moeten zoeken. Succes ermee.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:22

Ik ben eens aangekomen op de wei en kwam erbij uit dat er mensen op MIJN paarden aan het rijden waren!!!!!!!! Ik ben erop afgestapt en heb eerst een 'praatje 'gemaakt; of de paarden van hun waren en hoe ze heten enzo. Ik kreeg een heel verhaal over ze en toen ze uitgeluld waren heb ik ze op hun nummer gezet. Mijn vriendin had ondertussen de politie gebeld maar die kwam niet en deed er ook niks aan. Ik ben heel erg kwaad geworden op die mensen; er stond nota bene een paard op rust door een blessure........Ze schrokken zich kapot en gingen ervandoor, hun spullen achterlatend........Gelukkig hebben de paarden e niks aan over gehouden. Ik wel; twee mooie hoofdstellen :D , Maar ik ben de maanden erop wel heel vaak op wisselende tijdsctippen gaan kijken; gelukkig nooit meer gedoe gehad........Mijn huidige wei is goed afgeschermd met hoge hekken en de mensen kunnen niet bij de paarden in de buurt komen; gelukkig.....

groet lianne

Fourbeat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 13:09

Iedereen dank voor de reacties, ik zie wel dat ik niet de enige ben die te maken krijgt met dit soort ongewenste aandacht. Waar had jij toen de paarden lopen, ongehoord dat mensen dat doen zo op andermans paarden rijden! En ik ben altijd ook op zoek naar mensen die, ja wel onder mijn leiding natuurlijk, op mijn paarden willen rijden etc! Vreemd dat je wat dit soort dingen betreft ook echt niks aan de politie hebt. Het contact dat ik heb met omwonenden is in principe goed, in ieder geval voor zover ik er invloed op heb. Misschien moet ik maar een goede andere stek gaan zoeken en jullie weten allemaal dat dat ook geen eenvoudige taak is. Meestal zoek ik op Marktplaats, heeft iemand nog goede ideeen wat zoeken betreft? Fourbeat.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:33

Bij ons houden de achterburen ook een oogje in het zeil.
Ik heb al een keer meegemaakt dat er een stel kinderen de wei ingelopen was en mijn driejarige ruintje een halster aan het omdoen waren. Gelukkig zag mijn vader ze. (En dan heb ik er een merrie tussen staan die een kind echt een mep geeft als ze haar lastig vallen, ze heeft waarschijnlijk slechte ervaringen met kinderen. En zin in gewonde kinderen met kwade ouders heb ik al helemaal niet.)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:49

Fourbeat schreef:
Iedereen dank voor de reacties, ik zie wel dat ik niet de enige ben die te maken krijgt met dit soort ongewenste aandacht. Waar had jij toen de paarden lopen, ongehoord dat mensen dat doen zo op andermans paarden rijden! En ik ben altijd ook op zoek naar mensen die, ja wel onder mijn leiding natuurlijk, op mijn paarden willen rijden etc! Vreemd dat je wat dit soort dingen betreft ook echt niks aan de politie hebt. Het contact dat ik heb met omwonenden is in principe goed, in ieder geval voor zover ik er invloed op heb. Misschien moet ik maar een goede andere stek gaan zoeken en jullie weten allemaal dat dat ook geen eenvoudige taak is. Meestal zoek ik op Marktplaats, heeft iemand nog goede ideeen wat zoeken betreft? Fourbeat.

Meestal in soort huis aan huis blaadjes, wij hebben hier in de omgeving de snabbeltjes, weet niet of jullie ook zoiets hebben? Anders bij supermarkten kun je een oproep ophangen en hier op bokt kun je een advertentie plaatsen.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:12

AaronYve schreef:
Fourbeat schreef:

Meestal in soort huis aan huis blaadjes, wij hebben hier in de omgeving de snabbeltjes, weet niet of jullie ook zoiets hebben? Anders bij supermarkten kun je een oproep ophangen en hier op bokt kun je een advertentie plaatsen.

Een advertentie in een regionaal weekblad werkt idd prima. Wordt hier in de buurt door heel veel mensen gelezen.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:53

Ook ik heb met de buurt afgesproken om me te bellen als er iets is, zelf ga ik meermalen per dag kijken.
Mijn paarden werden ook gevoerd, die man zei het zelf dat hij ze op maandag brood gaf wat over was van het weekend. Heb hem gevraagd dit niet te doen omdat brood niet goed is voor paarden, hij bood zijn excuus aan en zou het niet doen.
Ik heb ook een bordje met verboden toegang voor onbevoegden met artnr hangen, dan ben ik niet aansprakelijk als er iets met kinderen gebeurt die toch de wei in gaan, ik heb nl 2 2jarige, waarvan 1 hengst lopen, ik sta er niet voor in als ze hem lopen te treiteren.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:53

vervelende situatie inderdaad.
misschien een bordje plaatsen of een stroomdraadje.