hoeveel grams winterdeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_dgraam

hoeveel grams winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 07:36

hallo,

mijn paard word dit jaar voor het eerst geschoren. nu zijn mijn paarden nog nooit geschoren geweest dus had ik een vraagje. ze word binnenkort geschoren, hoeveel gram moet ze dan op? ik heb een onderdeken van 200 gram, staldeken van 220 en een winterdeken van 340. eigenlijk krijgt ze er altijd een fleecedeken onder, ivm manegelessen dat ze die op kan houden. hoeveel zou ze nu nodig hebben? nu staat ze nog naakt

Safiera

Re: hoeveel grams winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:29

Ik zou beginnen met je dunste deken, omdat het nog niet echt koud is. Dus eerst alleen de onderdeken of de staldeken. Als het dan kouder wordt (met vorst) zou ik de 340 grams opdoen. Waarschijnlijk is dat genoeg, maar mocht het tot 15 graden gaan vriezen ed dan kun je beide staldekens opdoen (dan heb je 420 gr)

Maar nu al scheren? Groeit de wintervacht dan niet nog door? of hoe zit dat eigenlijk?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:50

Die van mij is al 3 weken geschoren hoor,
dat kan prima. Zit er wel in dattie dit jaar 2x moet maar
dat is het enige risico.

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 21:13

Ja ik scheer nu al, ze krijgt er nu al last van, en als die vacht blijft groeien dan moet het nog maar een keertje maar denk als ik haar goed warm hou dat het hopelijk niet hoeft, niets waard al die dekens vind ik haha

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:32

Die van mij had ik een 300gram op gedaan. Was die middag nog aan het kijken en ze had het echt verschrikkelijk warm! Nu heeft ze een 200gram op en dat is beter. Moet wel vermelden dat mijn paard het altijd heel snel te warm krijgt. Bij de kleinste zonneschijn staat ze al in haar schuilstal :)