hooizak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

hooizak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:13

Hallo,

Ik heb al even gegooled, maar kan het niet zo goed vinden.

Ik zoek voor mijn paard een grote hooizak. Liefst met de zelfde inhoud als die van een 2paards hooinet.
Nu hebben we die namelijk, maar helaas vind de pensioneigenaar het lastig die te vullen. Op stal hebben echter verschillende mensen een hooizak, die je gewoon openklikt, vult en weer dicht klikt.

Zo iets zoek ik dus. Maar dan niet in een mieniemaatje. Ik wil graag dat ze veel hooi kunnen eten.

Iemand enig idee waar ik zo iets kan vinden?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:17

Er zijn 2 varianten te koop bij het PKC/ Paarden Kennis Centrum.
Deze zijn naar het schijnt veilig en slijtvast... maar best een beetje kostbaar.
ben benieuwd wat er idd nog meer te vinden is.

tamary

Re: hooizak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:28

Grote maat fijnmazige hooinetten weet ik wel te vinden. Die hebben vaak een openhoudstok om makkelijk te kunnen vullen, maar dat moet je pony niet snappen.
http://www.heunetzshop.de/

Heb je anders een mogelijkheid om zelf te vullen, zodat stalhouder alleen maar hoeft op te hangen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:36

Nee dat gaat niet. Hij wil ze niet vullen en niet ophangen. Dat is 's middags niet zo'n probleem. Dan kan ik hem wel vullen en ophangen als ik hem uit de wei haal.

Maar dan krijgen ze het op de late avond en 's ochtends vroeg gewoon op de grond. En dat werkt niet ivm de rommel die ze er van maakt.

zyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:17

decathlon heeft er.

10euro stuk dacht ik.
Maar zijn wel kleintjes...

xxx

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:22

In de hooitassen van PKC (tevens ook bij ons te bestellen) past 12 kilo hooi wat voor een paard van 500 kilo dus zijn normale dagrantsoen is.