equitrack bodem voor in stapmolen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liess1

equitrack bodem voor in stapmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 12:46

Heeft er iemand ervaring met de equitrack bodem voor in de stapmolen? Het zijn een soort matten waarover zand komt. De molenkoning verkoopt ze. Ik ben aan het orienteren en vroeg mij af of iemand deze matten gebruikt.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:00

Ik heb precies dezelfde vraag en wil niet een nieuw topic openen.
Wie o wie heeft deze matten al in de molen liggen.
Ik ben vooral benieuwd hoe ze zich houden als er ook op gedraafd en gegaloppeerd wordt.

Anoniem

Re: equitrack bodem voor in stapmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:08

Geen ervaring er mee in een stapmolen maar wel als bestrating voor de stal en dat was geen succes, werd echt glad omdat het zand toch wat wordt weggelopen en je dan het harde plastic bovenop hebt liggen...
Zoek maar eens op kunststof grastegel dan kom je wel meer aanbiedingen tegen.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 13:02

okee, bedankt voor de info..is een kunststof grastegel dan niet te stroef?slecht voor de benen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:04

Wat hij aanbied is juist een kunststof grastegel...

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:36

ja, volgens mij zijn het roosters van kunstof die je instrooit met speciaal zand. In de molen loopt dat natuurlijk niet uit. Ik wist niet dat ze ook geschikt waren als stalbodem.
Het lijkt me als paddock ook ideaal.

Ik weet nog steeds niet wat te doen, we zitten ook aan kunstgras te denken voor de molen.
Hebben jullie daar ervaringen mee?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:41

die tegels worden idd spekglad is mijn ervaring, die moeten ze gewoon lekker in de tuin/terras houden met wat grind erin/over ofzo.

zand loopt wel degelijk uit in de molen, paarden lopen natuurlijk steeds op een rondje, dus loopt de zand op een gegeven moment weg naar de zijkanten.

wij hebben sinds kort kunstgras erin liggen met wat scherpzand erover (daaronder klinkers) maar tot nu toe ideaal, ijzers/hoeven slijten niet word geen vieze bende en de paarden lopen zelfs geluidloos rond :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:01

Sjarett schreef:
Ik wist niet dat ze ook geschikt waren als stalbodem.

Dat zijn ze ook niet, ze lagen VOOR de stal, niet IN de stal ;)

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:41

magic_lover schreef:
wij hebben sinds kort kunstgras erin liggen met wat scherpzand erover (daaronder klinkers) maar tot nu toe ideaal, ijzers/hoeven slijten niet word geen vieze bende en de paarden lopen zelfs geluidloos rond :D

Stappen de paarden bij jullie alleen of wordt er ook gedraafd?
Wij hebben een ondergrond van 90cm puin en daarop moet een vloer gelegd worden.

Lia_ schreef:
Dat zijn ze ook niet, ze lagen VOOR de stal, niet IN de stal ;)

Hihihi oke, maar dan zijn ze dus ook niet geschikt als paddock bodem. Weet ik dat ook weer.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:56

Bij ons stappen ze idd, maar van't winter hebben ze er ook in gedraafd met die sneeuw (toen lag er nog geen kunstgras in hoor, gewoon klinkers met laagje zand) ivm dat ze niet op het land konden en zo toch nog wat beweging kregen.
maar onze molen is niet heel groot 13,5m doorsnee dus niet ideaal om in te laten draven voor langere tijd zegmaar. :)

maar ook met dat kunstgras kunnen ze prima draven, geen rare glijpartijen oid (wat ik in eerste instantie wel dacht toen ik dacht bij kunstgras in de molen)

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:58

Oke, kunstgras wordt steeds aantrekkelijker, ik heb alleen nog geen prijsopgaaf binnen.
Onze molen is 18 meter voor 6 paarden.
Onze menpony's van ruim een meter hebben er op ons vorige adres altijd in gedraafd en zelfs gegaloppeerd, maar toen hadden we een goede zandbodem liggen. Nu hebben we een pensionstal en verwacht ik dat de klanten er ook gebruik van gaan maken. Dan is zand niet handig omdat je steeds de hoefslag dicht moet gooien.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:37

Wij hebben kunststof roosters van Horsefriend in de paddock en dat is echt ideaal. Onze paarden hebben geen ijzers en hebben nu ook geen slijtage aan de hoeven. De ondergrond blijft mooi stevig en is gemakkelijk mestvrij te houden.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 08:55

heb je dan de ecoraster als bodem? (Jol1) dat is eigenlijk hetzelfde wat ik bedoel met de equitrack bodem.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:05

Ja het is de ecoraster. Het zijn net een soort puzzlestukken die je aan elkaar klikt. Het bevalt echt super! Je mag altijd komen kijken als je in de buurt bent.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 16:33

nou i.i.g bedankt, ik hou het in gedachten en neem als het zover is wel contact met je op om een keertje te komen kijken

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:29

Dat is goed!